ورود امیرعبداللهیان به بغداد جهت حضور در نشست منطقه ای

وزیر امور خارجه کشورمان در اولین سفر خارجی خود به منظور حضور در نشست منطقه‌ای بغداد با استقبال وزیر امور خارجه عراق وارد بغداد شد.
تصویر ورود امیرعبداللهیان به بغداد جهت حضور در نشست منطقه ای

به گزارش سایت خبری پرسون، حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه کشورمان در اولین سفر خارجی خود به منظور حضور در نشست منطقه ای بغداد با استقبال «فواد حسین» وزیر امور خارجه عراق وارد بغداد شد.

وی با حضور در محل شهادت سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی و ابومهدی المهندس در نزدیکی فرودگاه بغداد، به مقام شامخ این شهیدان ادای احترام کرد.

وزیر امور خارجه کشورمان صبح امروز و پیش از سفر به بغداد با بیان اینکه ما از هرگونه ابتکار عمل منطقه ای مقامات جمهوری عراق که با مشارکت اهل منطقه باشد استقبال می کنیم، تاکید کرد: ما معتقدیم لازم بود از سوریه نیز به عنوان همسایه مهم عراق در این اجلاس دعوت به عمل می آمد. البته در خصوص امنیت و توسعه پایدار منطقه با رهبری سوریه در تماس و مشورت هستیم و در مورد اجلاس بغداد و تاکید بر نقش مهم کشورهای منطقه در هرگونه ابتکار منطقه ای با دمشق مشورت مسقیم خواهیم داشت.

«سعید خطیب‌زاده» سخنگوی وزارت امور خارجه نیز جمعه پنجم شهریور ماه از اعزام هیئت ایران به ریاست «حسین امیرعبداللهیان» رئیس دستگاه دیپلماسی برای شرکت در نشست حمایت از عراق خبر داده بود.

335144