ایران و سوریه در حال ترسیم نقشه برای مقابله با تحریم‌های ظالمانه دشمنان هستند

وزیر امور خارجه کشورمان با تاکید بر اینکه صهیونیست‌ها در منطقه عامل مهمی در ناامنی هستند، گفت: صهیونیست‌ها مسلمانان، مسیحیان و حتی یهودیان را در منطقه در سرزمین‌های تاریخی از فلسطین به اسارت گرفتند. بدون تردید رایزنی‌ها و همکاری‌های کشور‌های منطقه و کشور‌های مسلمان نقش مهمی در ایجاد امنیت پایدار در منطقه ما خواهد داشت.
تصویر ایران و سوریه در حال ترسیم نقشه برای مقابله با تحریم‌های ظالمانه دشمنان هستند

به گزارش سایت خبری پرسون، «حسین امیرعبداللهیان» پس از دیدار خود با وزیر امور خارجه جمهوری عربی سوریه اظهار داشت: گفت‌وگوی بسیار مفیدی را به برادرم جناب آقای فیصل مقداد درباره گسترش هرچه بیشتر روابط دو کشور داشتیم.

وزیر امور خارجه بیان کرد: دو کشور در حال ترسیم نقشه توسعه فعال همکاری‌های اقتصادی و تجاری برای مقابله با تحریم‌های ظالمانه دشمنان هستند. آخرین تحولات منطقه را مورد بررسی قرار دادیم. ما معتقد هستیم که هرگونه ترتیبات سیاسی و امنیتی در منطقه با حضور و مشارکت همه کشور‌های منطقه از جمله جمهوری عربی سوریه محقق خواهد شد و در این مسیر نقش عراق و سوریه را برای کمک به ایجاد ترتیبات جدید منطقه‌ای در حوزه‌های اقتصادی، امنیتی و سیاسی مهم می‌دانیم.

وی افزود: حضور نیرو‌های بیگانه در منطقه هیچ کمکی به امنیت و ثبات پایدار در این منطقه حساس نخواهد کرد. مشورت‌های نزدیکی در خصوص تحولات در افغانستان داریم معتقد هستیم که تشکیل دولت فراگیر در افغانستان راهکار سیاسی است که باید مورد توجه همه طرف‌ها قرار بگیرد.

رئیس دستگاه دیپلماسی با تاکید بر اینکه صهیونیست‌ها در منطقه عامل مهمی در ناامنی هستند، گفت: صهیونیست‌ها مسلمانان، مسیحیان و حتی یهودیان را در منطقه در سرزمین‌های تاریخی از فلسطین به اسارت گرفتند. بدون تردید رایزنی‌ها و همکاری‌های کشور‌های منطقه و کشور‌های مسلمان نقش مهمی در ایجاد امنیت پایدار در منطقه ما خواهد داشت.

امیرعبداللهیان در پایان خاطرنشان کرد: همکاری‌های جدی بخش خصوصی و تجاری دو کشور از جمله موضوعاتی است که در این سفر مورد توجه جدی دوطرف قرار گرفت.

335575