وحید امیری:

تیم ملی مخصوص چند نفر نیست!

هافبک تیم ملی فوتبال و باشگاه پرسپولیس گفت: تیم ملی خانه همه بازیکنان ایرانی است و مخصوص چند نفر نیست و هر کسی مدتی این لباس را می‌پوشد اما مهم این است که با عشق، تلاش و زحمت برای پرچم کشورش بجنگد.
تصویر تیم ملی مخصوص چند نفر نیست!

به گزارش سایت خبری پرسون، وحید امیری، هافبک تیم ملی ایران که این روزها در اردوی این تیم برای بازی با سوریه و عراق آماده می‌شود، درباره وضعیت این تیم گفت: مسلم است که می‌دانیم بازی‌های این مرحله سخت‌تر است و نیازمند تمرینات منسجم‌تری است. شرایط تا به حال خوب بوده و هر کسی که لباس تیم ملی را می‌پوشد، به خود افتخار می‌کند و به سرعت خودش را با این شرایط وفق می‌دهد. امیدوارم در نهایت اردوی خوبی را داشته باشیم و در راستای موفقیت تیم ملی گام برداریم.

او با بیان این که کم‌تر کسی فکر می‌کرد ایران هر چهار بازی خود را در بحرین با پیروزی پشت سر بگذارد، گفت: خوشبینانه‌ترین شکل این بود که با سه برد و یک تساوی به مرحله بعد می‌رویم. با این حال کادرفنی و مدیریتی خیلی تلاش کردند و بازیکنان که از خود گذشتگی کردند. روبه‌روی عراق دیدیم که بازیکنان با تمام وجود تلاش کردند که از نام ایران دفاع کنند و اتفاقات دور رفت را جبران کنند و بگویند که تیم ملی ایران هنوز زنده و تیم اول آسیا است. علی‌رغم اینکه شاید یکسری نامهربانی‌ها با ایران شد، توانستیم به عنوان تیم اول صعود کنیم.

هافبک تیم ملی با اشاره به حمایت‌ها فدراسیون فوتبال خاطرنشان کرد: شکی نداریم که بازیکنان حاضر در تیم ملی در تیم‌های باشگاهی خود به بهترین شکل ممکن کار می‌کنند. همه تلاش می‌کنند. می‌دانستیم که از لحاظ فوتبالی از تیم‌هایی که رو به روی ما بودند خیلی بهتر هستیم. ولی فوتبال است و مانند برخی اتفاقات دور رفت یک سری ایرادها بود که نتوانستیم موفق شویم. ما در دور برگشت خودباوری را داشتیم و با حمایت فدراسیون و انجسام کادرفنی توانستیم این چهار بازی را با برد پشت سر بگذاریم.

وی ادامه داد: در چهار دیداری که در بحرین بودیم، رییس فدراسیون فوتبال خیلی پیگیر بود و تلاش شبانه‌روزی انجام داد. در جزیره کیش هم وزیر ورزش و نمایندگان مجلس را آوردند. ما از فدراسیون فوتبال می‌خواهیم خودش را جزئی از ما بداند و این اتفاق با حضور عزیز خادم و کادر مدیریتی رخ داد و در اردو لحظه به لحظه کنار ما بودند. همین که ما میزبانی بازی با سوریه را بگیریم، اتفاق خوبی بود. قراردادی که با شرکت هواپیمایی زاگرس بسته شد، اتفاقات مثبتی بود. امیدوارم این اتفاقات تداوم داشته باشد. شرایط این مرحله از مسابقات مقدماتی جام جهانی به مراتب سخت‌تر و پیچیده‌تر است. نیازمند این هستیم که اتفاقات مثبتی برای ما رخ دهد. تیم ملی شرایطی را دارد که اگر نتیجه نگیرد، گویا چهار سال فوتبالی ما هدر رفته است.

امیری درباره وضعیت تیم ملی و حمایت‌ها از این تیم در مسیر صعود به جام جهانی اظهار کرد: الان همه چیز عالی نیست اما رو به صعود است و اتفاقات در مسیر پیشرفت است و روز به روز وضعیت بهتر می‌شود. به راحتی می‌توانستیم میزبانی را از دست بدهیم اما فدراسیون فوتبال کار بزرگی کرد. کسب پیروزی در گام نخست، اهمیت بیشتری در مسیر صعود به جام جهانی دارد.

او با اشاره به رقبای تیم ملی در این مرحله گفت: تیم‌هایی که به مرحله سوم انتخابی صعود کردند، تیم‌های خوبی هستند و نمی‌توان گفت تیم‌های دست و پا بسته‌ای هستند. اگر به دوره‌های گذشته نگاه کنیم، لبنان توانسته ایران را شکست دهد. در سال ۲۰۱۴ شرایط واقعا سخت شده بود و نیاز بود که بازی‌ها را ببریم. این موضوع نشان می‌دهد که تیم‌هایی که در این مرحله هستند، تیم‌های قدرتمندی هستند. سوریه و عراق در دوره‌های قبل نشان دادند که تلاش خود را می‌کنند ما را متوقف کنند. ما در دوره قبل دو گل از سوریه دریافت کردیم. این موضوع نشان می‌دهد که دست و پا بسته نیستند. لبنان، امارات و سایرین روز به روز پیشرفت می‌کنند. نیاز است که با تمام قوا راهی مسابقات شویم. در این که قدرتمند و بازیکنان خوبی هستیم، شکی نیست اما نیازمند این است که اتحاد و همدلی وجود داشته باشد و با انسجام وارد زمین شویم.

هافبک تیم ملی با اشاره به اهمیت فوتبال در جامعه و تاثیرگذاری این رشته روی اقشار مختلف جامعه گفت: در مرحله قبل، به هر کجا که سر می‌زدیم، شور و شوق جدیدی در جامعه اتفاق افتاده بود و همه پیگیر بودند. مردم به حدی از پیروزی‌های ما خوشحال بودند که فکر می‌کردند به جام جهانی صعود کردیم! این نشان می‌دهد که موفقیت در این مسابقات، اهمیت زیادی برای جامعه دارد و هر چقدر روی این موضوع سرمایه‌گذاری کنیم، جای دوری نمی‌رود و درصد علاقه‌مندی مردم به این ورزش بیش‌تر می‌شود و حتی اقشار مختلف مردم برای چند هفته علاقه‌مند می‌شوند.

این بازیکن تیم ملی اضافه کرد: هر کسی که تیم ملی را می‌پوشد، می‌تواند یک معلم باشد؛ معلمی که در هر زمینه‌ای از او الگوبرداری می‌شود و کسانی را که به ورزش ترغیب می‌کنند، بسیار زیاد است. این موضوع مسوولیت ما را سخت می‌کند. ولی امیدوارم که الگوهای خوبی برای جوانان کشور باشیم.

امیری درباره بازیکنان دعوت شده به مینی کمپ تیم ملی و خط خوردن برخی از بازیکنان در پایان این اردو اظهار کرد: هر بازیکنی که به اردوی تیم ملی دعوت می‌شود، کیفیت بالایی دارد. بازیکنانی که در تیم ملی هستند، اول از هر چیزی باید از نظر شخصیتی خود را به سطح تیم ملی برسانند. الحمدالله بازیکنانی که به تیم ملی دعوت شدند، نشان دادند که روح بزرگ و انرژی خوبی دارند و با انگیزه هستند. این مساله به شخصه برای من خیلی مهم است. هر کسی در شروع تمرینات نوساناتی دارد. شاید هر کسی در یک اردو دعوت و در یک اردو دعوت نشود اما بازیکن باز هم باید تلاش کند و خودش را به تیم ملی برساند.

او تیم ملی را خانه همه بازیکنان ایرانی دانست و گفت: بازیکنان تیم ملی تجربه بالایی دارند و ما سعی می‌کنیم با هم ارتباط داشته باشیم. در واقع تیم ملی خانه همه بازیکنان ایرانی است و مخصوص چند نفر نیست. هر کسی مدتی این لباس را می‌پوشد اما مهم این است که با عشق، تلاش و زحمت برای پرچم کشورش بجنگد تا جایگاهی که دارد بالاتر برود. واقعا این را در چهره تک تک بازیکنان می‌بینم. جا دارد از آن‌ها به خاطر دلگرمی و انرژی مثبت خود تشکر کنم. ما وقتی این لباس را می‌پوشیم، ۵۰ نفر نیستیم بلکه همان ۸۲ میلیون جمعیت کشورمان هستیم که گام به گام و قدم به قدم در راستای موفقیت تیم ملی گام بر می‌دارند. ما این انرژی مثبت را از مردم می‌گیریم. امیدوارم به عنوان نماینده مردم در این مرحله موفق شویم.

هافبک تیم ملی درباره نتایج دیدار با سوریه و عراق نیز گفت: من خوشبین هستم. شروع کارمان بسیار مهم است. مخصوصا این دو بازی واقعا مهم هستند چون نشان دادیم هر موقع شروع خوبی داشته باشیم می‌توانیم با قدرت بازی‌های بعدی را پشت سر بگذاریم. امیدوارم نتیجه دلخواه‌مان را بگیریم.

منبع: ایسنا

335121