کارشناس اقتصادی عنوان کرد:

گسترش مشاغل خانگی منوط به ورود به بازارهای زنجان

یک کارشناس اقتصادی گفت: گسترش مشاغل خانگی منوط به ورود به بازارهای خارج از زنجان است.
تصویر گسترش مشاغل خانگی منوط به ورود به بازارهای زنجان

به گزارش سایت خبری پرسون از استان زنجان، سمیرا احمدی یک کارشناس اقتصاد با اشاره به شعار سال و توجه ویژه مقام معظم رهبری به امر تولید، اظهار کرد: یکی از مولفه‌های تحقق شعار سال، توجه به امر تولید در منازل است؛ چراکه با رونق مشاغل خانگی و بدون نیاز به سرمایه‌گذاری کلان برای ایجاد فضاهای تولیدی بزرگ و هزینه‌کردهای دیگر، تولید به میزان بالایی خواهد رسید و شاهد افزایش تولید، صادرات و در نهایت تولید ناخالص خواهیم بود.

وی با اشاره به شیوع بیماری کرونا و تاثیر آن بر اشتغال‌های کارگاهی، افزود: رونق مشاغل خانگی در شرایط محدودیت‌های کرونایی که مانعی در برابر چرخه تولید است، به افزایش ظرفیت تولید کمک می‌کند و این در حالی است که این مشاغل نه‌ تنها با شیوع کرونا تعطیل نمی‌شود، بلکه رونق بیشتری نیز پیدا کرده و بازار پایداری را به دست آورده است.

این کارشناس اقتصاد با بیان اینکه صنایع‌دستی می‌تواند بخش اعظمی از مشاغل خانگی را در استان زنجان شامل شود، ادامه داد: در شرایط کرونایی که مسافر چندانی ندارد، لازم است بر روی فروش محصولات مشاغل خانگی در بازارهای خارج از استان با استفاده از ظرفیت‌های فروش اینترنتی، مکان بازار ها، پست و ... توجه ویژه شود.

احمدی تصریح کرد: تنها راهکار و تنها راه نجات از رکود اقتصادی و تورم اقتصادی، حمایت و توسعه مشاغل خانگی است و باید مشاغل خانگی توسعه پیدا کند. با توسعه مشاغل خانگی مشارکت اقتصادی نیز بالا رفته و در نهایت این امر سبب افزایش ثروت عمومی می‌شود.

این کارشناس خاطرنشان کرد: مشاغل خانگی برای اینکه توسعه پیدا کنند، عمدتاً با مشکل بازاریابی و فروش مواجه هستند. شرکت‌های تعاونی برای این به‌ وجود آمدند که مشتری نهایی و تولیدکننده را به یکدیگر نزدیک و از واسطه‌گری جلوگیری کنند. افرادی که در مشاغل خانگی فعال هستند، باید یاد بگیرند که از ابزار اینترنت برای فروش محصولات خود به‌ درستی استفاده کرده و در این زمینه توانمند شوند.

منبع: ایسنا

334393