معاون سلامت آموزش و پرورش خبر داد:

واکسینه شدن۸۰ درصد فرهنگیان زنجان در مرحله اول

معاون سلامت آموزش و پرورش زنجان از واکسینه شدن۸۰ درصد فرهنگیان معادل ۱۲ هزار نفر در مرحله اول خبر داد.
تصویر واکسینه شدن۸۰ درصد فرهنگیان  زنجان در مرحله اول

به گزارش سایت خبری پرسون از استان زنجان، ذبیح‌اله تاراسی معاون سلامت آموزش و پرورش زنجان با بیان اینکه تا کنون حدود ۸۰ درصد فرهنگیان معادل ۱۲ هزار نفر در مرحله اول واکسینه شده‌اند گفت: معلمانی که تاکنون نسبت به دریافت واکسن کرونا اقدام نکرده اندمی توانندبامراجعه به سامانه SALAMAT.GOV.IR نسبت به ثبت‌نام خود اقدام کنند.

تاراسی معاون تربیت‌بدنی و سلامت آموزش و پرورش استان زنجان با اشاره به واکسیناسیون معلمان و فرهنگیان، گفت: تاکنون حدود ۸۰ درصد از فرهنگیان استان زنجان معادل ۱۲ هزار نفر در مرحله اول واکسینه شده اند.

اوافزود: علاوه بر آن با احتساب واکسیناسیون فرهنگیان همکار در برگزاری انتخابات، همچنین از طریق سامانه به دلیل شرایط سنی یا داشتن بیماری‌های زمینه‌ای، تاکنون ۹۵ درصد کارکنان آموزش و پرورش در استان زنجان واکسینه شده‌اند.

تاراسی ادامه داد: مرحله اول واکسیناسیون فرهنگیان استان زنجان در شهر‌های بالای ۲۰ هزار نفر جمعیت با همکاری و هماهنگی دانشگاه علوم‌پزشکی در مراکز تجمیعی ویژه فرهنگیان و در شهر‌های کمتر از ۲۰ هزار نفر در مراکز و پایگاه‌های دانشگاه علوم‌پزشکی با واکسینه کردن ۱۲ هزار نفر از مجموع ۱۵ هزار فرهنگی استان زنجان انجام گرفته است.

او گفت: با توجه به ثبت کدملی همه همکاران در سامانه وزارت بهداشت و هماهنگی های انجام شده با دانشگاه علوم‌پزشکی، افراد جامانده از دریافت واکسن کرونا در استان زنجانمی‌توانند با مراجعه به سامانه SALAMAT.GOV.IR ثبت‌نام و با تعیین زمان و مکان به مراکز و پایگاه‌های تعیین شده مراجعه کنند.

معاون تربیت بدنی و سلامت آموزش و پرورش استان زنجان افزود: در شهرستان زنجان فرهنگیان علاوه بر ثبت‌نام در سامانه می‌توانند به طور مستقیم با مراجعه به پایگاه واکسیناسیون ورزشگاه امام علی (ع) واقع در سه راه امجدیه و ارائه کارت پرسنلی یا حکم کارگزینی و کارت ملی دوز اول واکسن خود را دریافت کنند.

تاراسی ادامه داد: در حال حاضر همه کارکنان مدارس دولتی و غیردولتی، آموزشیاران نهضت سوادآموزی، معلمان حق‌التدریس، مربیان پیش‌دبستانی، معلمان آموزشگاه‌های علمی و آموزشگاه‌های زبان، سرباز معلمان و دانشجو معلمان با ارسال پیامک و نوبت‌دهی بر اساس سال‌های خدمت واکسینه می‌شوند.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

334033