تولیدکنندگان تایر در داخل کشور ناگزیر به افزایش نرخ محصولاتشان هستند

مصطفی تنها گفت: از آخرین باری که تایر افزایش نرخ گرفت یعنی از سال گذشته تا کنون نرخ همه مواد مورد نیاز تایرسازان و حتی نرخ ارز افزایش زیادی داشته است. این موضوع سبب شده تا تولیدکنندگان تایر در داخل کشور ناگزیر به افزایش نرخ محصولاتشان شوند.
تصویر تولیدکنندگان تایر در داخل کشور ناگزیر به افزایش نرخ محصولاتشان هستند

به گزارش سایت خبری پرسون، مصطفی تنها سخنگوی انجمن تایرسازان در خصوص اخبار منتشر شده مبنی بر افزایش نرخ قریب الوقوع تایر گفت: بر اساس تصمیمات اتخاذ شده توسط تولیدکنندگان تایر مقرر شد تا از شهریور ماه نرخ انواع تایر 15 درصد افزایش یابد.

وی اضافه کرد: متاسفانه تورم سنگینی بر کشور حکمفرماست؛ تولیدکنندگان تایر هر بار مواد اولیه مورد نیاز خود را گران تر از دفعه قبلی تهیه می کنند. روغن، دوده، نخ تایر، سیم تایر و ... و حتی نرخ ارز مورد نیاز برای تهیه مواد اولیه وارداتی همه با افزایش نرخ مواجه بوده است. از آخرین باری که تایر افزایش نرخ گرفت یعنی از سال گذشته تا کنون نرخ همه مواد مورد نیاز تایرسازان و حتی نرخ ارز افزایش زیادی داشته است. این موضوع سبب شده تا تولیدکنندگان تایر در داخل کشور ناگزیر به افزایش نرخ محصولاتشان شوند.

او در ادامه گفت: قیمت تمام شده محصول به حدی افزایش یافته که برخی از تایرسازان با زیان مواجه شده اند. درست است که با توجه به همتی که تایرسازان در سال های اخیر داشتند و حجم تولیدات خود را در هر سال 20 تا 25 درصد نسبت به سال قبل تر افزایش داده اند، بازار با اشباع تایر مواجه شده اما تولیدکنندگان ناچارند قیمت محصول خود را افزایش دهند. زیرا باید سرمایه گذاران این صنعت نیز از سرمایه گذاری خود راضی باشند و ماندن در این صنعت باید برای آن ها صرفه اقتصادی داشته باشد. اگر افزایش قیمت صورت نگیرد زیان شرکت ها افزایش خواهد یافت و قطعا این موضوع بر سهام شرکت ها در بازار سرمایه نیز اثرگذار خواهد بود.

333971