در صحن مجلس مطرح شد؛

رای مثبت کمیسیون امنیت ملی به وزیر پیشنهادی وزارت امورخارجه

سخنگوی کمیسیون امنیتی ملی و سیاست خارجی گفت: به اعتقاد اکثریت اعضای کمیسوین امنیت ملی برنامه‌های وزی پیشنهادی امور خارجه با اسناد بالادستی، سیاست‌های کلان رهبری همخوانی دارد.
تصویر رای مثبت کمیسیون امنیت ملی به وزیر پیشنهادی وزارت امورخارجه

به گزارش سایت خبری پرسون، محمود عباس زاده مشکینی در جلسه علنی مجلس شورای اسلامی گزارش کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس در باره حسین امیرعبداللهیان وزیر پیشنهادی امور خارجه را قرائت کرد.

وی بیان کرد: کمیسیون امنیت ملی در تاریخ ۲۳ مردادماه جلسه ای با حضور اکثریت اعضای کمیسیون و به منظور اجتماع سوابق و برنامه های وزیر پیشنهادی امور خارجه برگزار کرد که امیرعبدالهیان برنامه ها و رویکردهای وزارت خارجه را تشریح کرد.

سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس تصریح کرد: امیرعبدالهیان دارای مدرک تحصیلی دکترای روابط بین الملل از دانشگاه تهران است و در دانشکده روابط بین الملل وزارت خارجه و در دانشگاه تهران تدریس می کند.

عباس زاده مشکینی خاطرنشان کرد: امیرعبدالهیان کار در وزارت خارجه را از سطح کارشناسی شروع کرده و در کارنامه وی سابقه همکاری با شهید حاج قاسم سلیمانی وجود دارد.

وی ادامه داد: سیاست خارجی متوازن، فعال و هوشمند، ارتقاء روابط با کشورهایی که منافع ایران را در نظر می گیرند، تقویت همکاری با کشورهای همسایه مسلمان و مستقل و تحقق سیاست آسیا محور از جمله برنامه های اصلی گزینه پیشنهادی وزارت امور خارجه است.

سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس افزود: تبدیل سیاست خارجی از حالت انفعالی به فعال از جمله برنامه های دیگر امیرعبدالهیان است. وی از سال ۹۵ دستیار رئیس مجلس در امور بین الملل بوده است که شاهد توسعه روابط پارلمانی در این دوران بودیم. همچنین وی بر فعال سازی بازارچه های مرزی تأکید دارد و گفته است بلافاصله بعد از استقرار در وزارت خارجه، ارتباط جدی و کارآمد جهت استفاده از ظرفیت های خارجی در واکسیناسیون کرونا در دستور کار قرار خواهد گرفت.

عباس زاده مشکینی گفت: برنامه های امیرعبدالهیان از نظر اکثر اعضای کمیسیون امنیت ملی مجلس با اسناد بالادستی، سیاست های کلان نظام، بیانیه گام دوم انقلاب، سند چشم انداز ۲۰ ساله، برنامه ششم توسعه و دیگر قوانین مجلس همخوانی دارد. کمیسیون امنیت ملی مجلس موافق حضور حسین امیرعبدالهیان در وزارت امور خارجه است.

333623

مطالب مرتبط