عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس:

بهترین گزینه برای وزارت امور خارجه، امیر عبداللهیان است

عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس شورای اسلامی گفت: امیر عبداللهیان هیچ تعلق سیاسی به احزاب و گروهای سیاسی ندارد و عملکردش در بیش از دو دهه مسئولیت در بخش های مختلف وزارت خارجه، وی را به یک شخصیت فراجناحی که صرفا به امنیت و منافع کشور می اندیشد، تبدیل کرده است.
تصویر بهترین گزینه برای وزارت امور خارجه، امیر عبداللهیان است

به گزارش سایت خبری پرسون، حسین نوش‌آبادی نماینده مردم ورامین ، پیشوا و قرچک در مجلس شورای اسلامی با اشاره به این موضوع بیان کرد: با شناختی که از توانمندی ها، تجربیات و ظرفیت های فکری، اجرایی و مدیریتی آقای امیر عبداللهیان دارم، می تواند بهترین گزینه برای تصدی وزارت امور خارجه و دستگاه دیپلماسی کشور باشد.

وی با اشاره به حضور موفق حسین امیر عبداللهیان در مذاکرات مختلف، دوجانبه ، منطقه ای و بین المللی عنوان کرد: وی یک عنصر موثر و موفق در مذاکرات مختلف در موضوعات سوریه، عراق و منطقه بوده و کارنامه روشنی در مقابله با سیاست یک جانبه گرایی آمریکا داشته و همواره از جبهه مقاومت حمایت کرده و تجربه فراوانی در مذاکرات دیپلماتیک دارد.

نوش آبادی افزود: دکتر امیر عبداللهیان ارتباط نزدیکی با شهید حاج قاسم سلیمانی داشت و اعتقاد دارد سردار سلیمانی به صلح و امنیت جهانی کمک فراوانی کرده و همواره در دیدارها و مذاکرات با مقامات کشورهای اروپایی به این نکته تصریح داشت که اگر حاج قاسم نبود ایستگاه های مترو و مراکز مهم اروپا در بروکسل و لندن و پاریس امنیت نداشت و کشورهای منطقه تجزیه می شدند.

سفیر اسبق کشورمان در عمان تاکید کرد: امیر عبداللهیان هم تجربه سفیری در کشور بحرین را دارد و هم به عنوان مشاور و معاون وزیر خارجه و فعالیت در بدنه وزارت خارجه و طی چند سال گذشته در مسئولیت دستیاری رئیس مجلس و مدیرکل امور بین المللی قوه مقننه کشور و همچنین دبیرکلی انتفاضه فلسطین، ایشان را به یک چهره با تجربه، کارآمد، متخصص و توانمند تبدیل کرده است.

نوش آبادی حمایت قاطع مجلس از این پیشنهاد را حائز اهمیت دانست و اظهار کرد: پشتیبانی نمایندگان از دکتر امیر عبداللهیان، وی را در انجام وظیفه خطیر در وزارت خارجه، موفق خواهد ساخت.

منبع : ایسنا


هر آنچه راجع به موضوع جنجالی طرح صیانت باد بیدانید، ما برای شما در صفحه ای مجزا جمع آوری کرده ایم.

333268