فرناندز؛

هدف ما کسب سهمیه جهانی و حضور در مسابقات آسیایی است

سرمربی جدید تیم ملی هندبال کشورمان گفت:همیشه سلطه کامل به نیمکتم دارم و معتقدم که هندبال رشته ای است که باید با کنترل بازی کرد.
تصویر هدف ما کسب سهمیه جهانی و حضور در مسابقات آسیایی است

به گزارش سایت خبری پرسون، نشست خبری مانوئل مونتایا فرناندز، سرمربی جدید تیم ملی هندبال امروز با رعایت پروتکل ‌های بهداشتی و در سالن فدراسیون هندبال و با حضور اصحاب رسانه برگزار شد.

وی که به پروفسور مشهور است، در ابتدای نشست اظهار داشت:خیلی خوشحال هستم و افتخار می کنم که در جمع خانواده هندبال هستم. زمانی که آمدم رفتار خیلی خوبی از ایرانی ها دیدم و خیلی خوشحال هستم.

* باید صبر داشته باشیم تا شناخت بیشتری از لیگ ایران کسب کنم

وی در خصوص سطح کیفی لیگ هندبال کشورمان و بازیکنان ایرانی، گفت: تیم ملی هندبال ایران را خیلی خوب می شناسم چون چند بار با این تیم روبرو شدم. لیگ ایران بازیکنان جوان خیلی خوبی دارد، اما باید صبر داشته باشیم تا شناخت بیشتری از آنها کسب کنم. از دیدن سطح هندبال ایران و بازیکنانش سورپرایز شدم.

*با رافائل برای حضور در ایران مشورت کردم

سرمربی تیم ملی هندبال کشورمان در خصوص شرایط لژیونرها، عنوان کرد: وقتی یک مربی ۶ هزار کیلومتر از خانه اش دور می شود حتما پتانسیلی دیده که چنین تصمیمی گرفته است. ایران پتانسیلی خوبی دارد و می خواهد که پیشرفت کند. بازیکنان لژیونر هندبال ایران را می شناسم و اطمینان می دهم که همه را می بینم. مهم نیست بازیکنی در لیگ داخلی خودش بازی می کند یا هر جای دیگر، بلکه مهم این است که با تمام توان تلاش کند. همه بازیکنان می خواهند نماینده کشورمان در تیم ملی باشند و به همین دلیل باید سخت تلاش کنند. با رافائل برای حضور در ایران مشورت کردم و می دانم که بسیار برای هندبال ایران زحمت کشید.

* همیشه سلطه کامل به نیمکتم دارم

فرناندز در خصوص برخی بی اخلاقی ها در جریان رقابت های لیگ برتر و جلوگیری از ورود آنها به تیم ملی تصریح کرد: من بازی های کمی از لیگ دیدم و نمی توانم قضاوت دقیقی داشته باشم، اما این موضوع من را نگران نمی کند. باید بازیکنان را تحت کنترل داشته باشم و شک نکنید با حضور من شاهد حاشیه ای در تیم ملی نخواهید بود. همیشه سلطه کامل به نیمکتم دارم و معتقدم که هندبال رشته ای است که باید با کنترل بازی کرد.

* تیم ملی ایران را خیلی خوب می شناسم

وی در مورد میزان شناختش از ستاره‌های هندبال ایران و برنامه حضورشان در اردوها اظهار داشت: من تیم ملی ایران را خیلی خوب می شناسم. وظیفه من بود که شرایط حریفان قطر را بررسی کنم و از سال ٢٠١٣ این کار را کردم.

* بهترین ها به تیم ملی دعوت خواهند شد

وی افزود: دلم می خواهد با بهترین بازیکنان کار کنم. اغلب بازیکنان ایرانی در رومانی هستند و اگر نیاز داشته باشم قطعا از آنها دعوت می کنم. قبل از حضور در ایران با لژیونرها در ارتباط بودم و می دانم که همیشه آمادگی دارند تا از نام کشورشان دفاع کنند. بازیکنانی که در بهترین شرایط باشند قطعا به تیم ملی دعوت خواهند شد.

* اطلاعاتم از بازیکنان داخلی کم است

فرناندز گفت: اطلاعات من از بازیکنانی که در لیگ داخلی بازی می کنند کم است. هدفم از حضور در ایران همین بود که بتوانم به شناخت بیشتری از بازیکنان داخل لیگ ایران برسم و آنها هم با سبک من آشنا شوند.

* در تیم ملی من بازیکن سالاری وجود نخواهد داشت

سرمربی اسپانیایی تیم ملی هندبال کشورمان، در خصوص وجود بازیکن سالاری در تیم ملی اظهار داشت: من نمی توانم قضاوتی در مورد گذشته داشته باشم. در موضوعاتی که به من مربوط نیست حرف نمی‌زنم. من قوانین خاصی دارم و امکان ندارد در تیم ملی من بازیکن سالاری وجود داشته باشد.

* مربی که برای بحث مالی وارد یک کشور شود محکوم به شکست است

فرناندز در مورد اینکه گفته می شود پیشنهاد مالی چشم گیر فدراسیون عامل حضورش در ایران بود، تصریح کرد: اگر بخاطر پول آمده باشم باید بگویم در کشورم رفاه مالی کامل دارم و استاد دانشگاه هستم. در تمام طول مربیگری پیشنهادی را قبول نکردم مگر برای کار کردن. مربی که بخاطر بحث مالی وارد یک کشور شود محکوم به شکست است.

*بخش زیادی از اردوی آماده سازی ما در ایران خواهد بود

سرمربی تیم ملی هندبال کشورمان در مورد برگزاری اردوی تدارکاتی خارج از کشور، عنوان کرد: هدفم فعلا شناخت بازیکنان است. اواخر اکتبر یک اردوی میکس خواهیم داشت. فدراسیون جهانی اجازه می دهد تا از لژیونرها استفاده کنیم و از آن به بعد وارد اردوی آماده سازی خواهیم شد. پروسه حضور من خیلی سریع اتفاق افتاد؛ باید گزینه های بازی تدارکاتی را بسنجیم، اما بخش زیادی از اردوی آماده سازی ما در ایران خواهد بود.

* دنبال مدافعی هستم که ابتکار عمل داشته باشد

فرناندز که ملقب به پروفسور است در خصوص نقاط ضعف و قوت هندبال ایران، اظهار داشت: اعتقاد من این است که سیستمی جواب داده باید به کارش ادامه دهد. اگر نقطه ضعفی باشد باید برطرف شود. اگر بخواهم در مورد فاز دفاع و حمله صحبت کنم باید بگویم که به دنبال مدافعی هستم که ابتکار عمل در دستش باشد نه اینکه منتظر کار مهاجم حریف باشد؛ البته باید روی کار خود کنترل داشته باشد. در بخش هجومی هم اعتقاد به کار تیمی دارم و همه باید کمک کنند و نباید همه چیز روی تخصص یک بازیکن باشد. می خواهم تمام بازیکنان احساس کنند که در تیم من نقش دارند و با این شرایط می توان به موفقیت رسید. بازیکنان ایرانی توان بالایی دارند و در ضدحملات شرایط خوبی دارند.

* تمام اعضای کادر من ایرانی خواهند بود

وی در خصوص اینکه آیا احتمال دارد تا از حضور مربی خارجی در کادر فنی تیم ملی استفاده کند یا خیر، خاطرنشان کرد: تمام اعضای کادر من ایرانی خواهند بود. فدراسیون فهرستی به من داد و من هم با خواندن رزومه آنها انتخابشان کردم. شاید نقطعه ضعف من عدم شناخت کافی از بازیکنان داخلی باشد و به همین دلیل کادر ایرانی ام خیلی خوب به من کمک کردند.

* فکر کردن به کسب سهمیه المپیک اکنون اشتباه است

فرناندز در مورد برنامه هندبال ایران برای حضور در المپیک، گفت: المپیک هدف خیلی سختی است و دلیلش هم تعداد تیم های شرکت کننده است. فکر کردن به کسب سهمیه المپیک در شرایط کنونی اشتباه است و باید قدم به قدم پیش برویم. هدف ما کسب حضور در مسابقات آسیایی و کسب سهمیه جهانی است. من دو تجربه المپیکی داشتم و همه پتانسیل تیم ملی هندبال اسپانیا را می دانند و با این شرایط این تیم نتوانست در المپیک ریو حاضر باشد. هدف‌گذاری برای المپیک دور از دسترس است و نمی خواهم به شما دروغ بگویم. باید قدم به قدم پیش برویم تا بتوانیم برای المپیک هم برنامه ریزی کنیم.

مانوئل مونتایا فرناندز در پایان عنوان کرد: همیشه در خدمت اصحاب رسانه خواهم بود. باید کمک کنیم که هندبال ارتقا پیدا کند. امیدوارم خیلی زود کرونا هم برطرف شود.

منبع: فارس

333458