امام جمعه بخش مرکزی یزد:

مطالبه مردم یزد اجرای مصوبات شورای امنیت ملی در خصوص خط لوله انتقالی آب است

امام جمعه بخش مرکزی یزد مطالبه مردم یزد در خصوص خط لوله انتقال آب را اجرای قانون و مصوبات شورای امنیت ملی دانست و ابراز داشت: مردم یزد چیزی جز اجرای قانون و مصوبات و تعهدات مطالبه دیگری ندارند و از مسئولان کشور انتظار دارند مصوبات شورای امنیت ملی به درستی اجرا شود.
تصویر مطالبه مردم یزد اجرای مصوبات شورای امنیت ملی در خصوص خط لوله انتقالی آب است

به گزارش سایت خبری پرسون از یزد، آیت الله سید محمد کاظم مدرسی یزدی در خطبه های این هفته نمازجمعه بخش مرکزی یزد که در روستای خویدک برگزار شد با اشاره به لزوم رعایت تقوای الهی در جامعه گفت: تقوا به معنای ترمز و کنترل است و زمانی بروز و ظهور پیدا می کنند که در بستر حرکت اتفاق بیفتد بنابراین باید در بطن جامعه بود و تقوای الهی را نیز رعایت کرد.

امام جمعه بخش مرکزی یزد در ادامه با تبریک میلاد امام عسگری(ع) به بیان حدیثی از آن حضرت پرداخت و اظهار داشت: آن حضرت در حدیث شریفی دو ویژگی ایمان به خدا و خدمت خلق را برترین ویژگی های انسان مومن می دانند.

وی افزود: ایلام دین جمع گرایی بوده و مردم را از فردگرایی نهی می‌کند چرا که فردگرایی که حاصل لیبرالیسم وسرمایه داری است آثار فردی نظیر ترس، ناامنی و اوهام در بر داشته و افول گذشت، ایثار، نوع دوستی بخشی از آثار اجتماعی آن محسوب می شود.

آیت الله مدرسی گسست نسلی را بارزترین اثر سوء فردگرایی دانست و تاکید کرد: امروز بروز این پدیده در جامعه نتیجه جریان فردگرایی بوده و ترجیع دادن آزادی ها بر عدالت اجتماعی و جامعه، مصرف زدگی و از بین بردن محیط زیست از دیگر تبعات فردگرایی است که امام عسکری(ع) ما را از آن برحذر می دارد.

امام جمعه بخش مرکزی در ادامه ترویج فردگرایی غربی و افراطی در جامعه را موجب ازبین رفتن هویت فردی و اجتماعی جامعه برشمرد و گفت: بنده مخالفتی با واگذاری مسکن به زنان و مردان مجرد بالای ۳۵ سال ندارم اما باید در این خصوص همه جوانب امر در نظر گرفته شده و تدابیر خاصی لحاظ شود .

آیت الله مدرسی در خطبه دوم نماز جمعه این هفته به سالروز وفات کریمه اهل بیت حضرت فاطمه معصومه (ع) اشاره و در ادامه تصریح کرد: در هفته گذشته شاهد مواضع بسیار خوب نمایندگان و مسئولان استان در خصوص تعرض به خط لوله آب بودیم البته لازم میدانم در موضوع آب به همه دست اندرکاران متذکر می شوم باید مهربانه و مسالمت آمیز موضوع را حل و فصل کرد و نباید به گونه ای رفتار شود که ریختن آب به آسیاب دشمن باشد.

نائب رییس حوزه علمیه استان مطالبه مردم یزد در خصوص خط لوله انتقال آب را اجرای قانون و مصوبات شورای امنیت ملی دانست و ابراز داشت: مردم یزد چیزی جز اجرای قانون و مصوبات و تعهدات مطالبه دیگری ندارند و از مسئولان کشور انتظار دارند مصوبات شورای امنیت ملی به درستی اجرا شود چرا که امروز بیش از ۳۰۰روستا با تانکر آبرسانی میشود و این نشان از تشنگی یزد دارد.

وی با اشاره به تقویت پارک های علم و فناوری اظهار داشت: راه اندازی کانون های رشد؛ جهت شاگرد پروری و مهارت افزایی دانش آموزان و دانشجویان که متاسفانه امروزه به تعطیلی گراییده اهمیت زیادی دارد چرا که در این کانون ها از یک طرفه گویی استاد خبری نیست و مشارکت دانش پژوهان شکل می گیرد.

لزوم رعایت پروتکل های بهداشتی و اجرای مرحله سوم واکسیناسیون کرونا با پشتیبانی علمی ‌و اقناع جامعه پدید از نیازسنجی از دیگر موضوعات مطرح شده توسط آیت الله مدرسی بود

امام جمعه بخش مرکزی یزد در بخش دیگری از سخنانش به هجمه های دشمنان خارج نشین و ایادی داخلی به دولت سیزدهم گفت: در حالی که هنوز یکصد روز از عمر دولت ایران قوی گذشته برخی افراد نادان هم به خاطر رقابت های سیاسی به این تخریب ها دامن زده که دستاورد این تخریب ها؛ القای ناکارآمدی نظام و یاس و ناامیدی از اسلام ، فشار برای تسلیم در برابر غرب جهت برقراری مذاکره و درنهایت از هم پاشیدگی نظام سیاسی و تهدید امنیت ملی است بنابراین ارسال هر کلیپ و تصویر مخرب توسط مردم به معنای موافقت با این افراد است که باید در این زمینه هوشیار بود.

آیت الله مدرسی تاکید کرد: البته دولت هم تمام تلاش خود را به کار گرفته تا مشکلات و گرانی ها را کنترل کند و به فضل الهی موفق خواهد شد.

تقدیر و تشکر از صدا سیما به دلیل توجه به مطالبات مردمی و ابراز نگرانی از اجرای طرح غربالگری مادران باردار با عواقب خطرناک و تحمیل هزینه های بالا به خانواده ها همچنین ضرورت توجه حوزه های علمیه، مراجع تقلید، مسئولان کشور به ویژه مسئولان پدافند غیر عامل از دیگر موضوعات مطرح شده در نمازجمعه این هفته بود.

حیران_استان یزد

370488