دیپلمات سابق در گفتگو با پرسون مطرح کرد؛

استیفای حقوق ملت ایران، شرط پایبندی به برجام

ایران به تعهدات برجامی خود عمل کرده است و در صورتی که حقوق ملت ایران استیفا شود کماکان پایبند به برجام خواهد بود. در حال حاضر ایران منتظر عمل معقول و منطقی طرف اروپایی و آمریکایی است که به تعهدات خود عمل کند و قطعاً ایران از موضع خود در تحقق اهداف ملی به هیچ عنوان کوتاه نخواهد آمد.
تصویر استیفای حقوق ملت ایران، شرط پایبندی به برجام

ابوالفضل ظهره‌وند دیپلمات سابق و کارشناس مسائل منطقه در گفتگو با سایت خبری پرسون، در خصوص تأکید رهبری مبنی بر تعهدات برجامی و نامه دولت به این موضوع در مقابل کشورهای اروپایی و آمریکا عنوان کرد: موضع منطقی و در خور توجه رئیسی در گفتگوی تلفنی با مکرون رئیس جمهور فرانسه ناظر بر تأکید و ایستادگی رئیس‌جمهور بر منافع و مصالح ملی ملت ایران است.

ظهره‌وند ادامه داد: در این گفتگو موضع متین رئیس‌جمهور یادآوری مجددی برای طرف اروپایی بود که ایران اهل مذاکره در چهارچوب برجام است.

وی همچنین تصریح کرد: ایران به تعهدات برجامی خود عمل کرده است و در صورتی که حقوق ملت ایران استیفا شود کماکان پایبند به برجام خواهد بود.

این کارشناس مسائل منطقه در پایان خاطر نشان کرد: در حال حاضر ایران منتظر عمل معقول و منطقی طرف اروپایی و آمریکایی است که به تعهدات خود عمل کند و قطعاً ایران از موضع خود در تحقق اهداف ملی به هیچ عنوان کوتاه نخواهد آمد.

332965