تامین تجهیزات بیمارستانی در شهرستان فردوس با کمک خیرین

رییس شبکه بهداشت و درمان فردوس از تامین سه دستگاه اولویت‌دار حوزه درمان این شهرستان با کمک جمع‌آوری شده از خیرین و مساعدت دانشگاه علوم پزشکی بیرجند خبر داد.
تصویر تامین تجهیزات بیمارستانی در شهرستان فردوس با کمک خیرین

به گزارش سایت خبری پرسون از اصفهان، احمد نگهبان رییس شبکه بهداشت و درمان فردوس روز سه‌شنبه در گفت و گو با خبرنگاران افزود: درخصوص پول جمع‌آوری شده از خیرین سلامت، ابتدا قرار بود این مبلغ برای خرید دستگاه MRI هزینه شود.

وی گفت: پس از قول مساعد وزارت بهداشت مبنی بر تامین دستگاه MRI، طی جلساتی که با اعضای مجمع خیرین سلامت شهرستان داشتیم، قرار شد چون دستگاهی که وارد شهرستان می‌شود تجهیزات جانبی ندارد این تجهیزات بالغ بر یک میلیارد تومان هزینه خواهد داشت لذا کمک خیرین در این مسیر هزینه شود.

رییس شبکه بهداشت و درمان فردوس اظهار داشت: پس از سفر معاون درمان وزیر بهداشت به فردوس، وی قول داد که این دستگاه با تجهیزات کامل به شهرستان خواهد آمد.

وی افزود: در آخرین جلسه مجمع خیرین سلامت موضوعی مطرح شد که این پول صرف خرید سه دستگاه اولویت‌دار حوزه بهداشت و درمان شهرستان فردوس تا نظر خیرین نیز جلب شود.

نگهبان بیان کرد: در این راستا با مشخص شدن این سه دستگاه، با نظر مدیر شبکه بهداشت و حوزه درمان شهرستان به مجمع خیرین سلامت اعلام تا با همکاری واحد تجهیزات پزشکی دانشگاه علوم پزشکی بیرجند از طریق هیأت امنای ارزی وزارت بهداشت پیگیری و تامین شود.

وی گفت: دلیل اصلی اینکه چرا این پول تاکنون هزینه نشده این است که تا ۲ ماه پیش پیگیر MRI بودیم اما بعد از اینکه قول مساعد معاون وزیر بهداشت را گرفتیم، قرار شد کمک خیرین را در جای دیگری هزینه کنیم.

دبیر مجمع خیرین سلامت شهرستان فردوس گفت: شبکه بهداشت متولی سلامت شهرستان و دانشگاه علوم پزشکی بیرجند متولی سلامت استان است لذا پیگیری موضوعات و تامین تجهیزات نوعی بروکراسی اداری دارد که باید طی شود و زمان‌بر است.

وی افزود: قیمت دستگاه‌ها و تجهیزات چون با دلار ۴ هزار و ۲۰۰ تومانی محاسبه می‌شود و متاثر از تورم جهانی است، بنابراین افزایش قیمت زیادی نسبت به سال گذشته نخواهد داشت.

امام جمعه و رییس مجمع خیرین سلامت شهرستان فردوس نیز گفت: حدود یک سال و نیم گذشته مبلغی از خیرین بابت خرید دستگاه MRI جمع‌آوری شد اما بعد از سفر معاون وزیر بهداشت به فردوس و قول وی مبنی بر تهیه این دستگاه با تجهیزات کامل، در جلسه مجمع خیرین سلامت شهرستان مقرر شد این پول جای دیگری هزینه شود.

محمدرضا بابایی افزود: به تازگی متوجه شدیم دستگاه MRI به یکی دیگر از شهرستان‌های استان اختصاص پیدا کرده است که اعتراض خود را به دکتر جان‌بابایی رساندیم و در خطبه‌های نماز جمعه نیز مطرح شد لذا گفتیم اگر نیاز به پول باشد شهرستان فردوس این آمادگی را دارد تا با تامین هزینه مورد نیاز دستگاه را تهیه کند.

وی گفت: طبق پیگیری‌های صورت گرفته معاون وزیر بهداشت قول داد که سه دستگاه به صورت همزمان برای شهرستان‌های فردوس، طبس و قاینات اختصاص یابد.

امام جمعه فردوس بیان کرد: به این ترتیب مجمع خیرین سلامت به هر دو بیمارستان شهرستان اعلام کرد تا تجهیزات مورد نیاز خود را اعلام کنند تا با توافق اعضای مجمع و نظر خیرین این تجهیزات که در راستای نیت و هدف خیرین بوده است، تهیه شود.

وی افزود: وقتی امکان هزینه کردن پول جمع‌آوری شده از خیرین برای خرید MRI نیست، ناگزیر هستیم با نظر خیرین در راستای تامین تجهیزات بهداشت و درمان شهرستان، سایر تجهیزات ضروری را تهیه کنیم.

حجت الاسلام بابایی گفت: اگر کسی از خیرین اعتراضی داشته باشد، می‌تواند مراجعه کرده و پول خود را پس بگیرد که خوشبختانه با شناختی که از خیرین شهرستان داریم این اتفاق نخواهد افتاد.

وی افزود: اگر برای خرید تجهیزات به پول بیشتری نیاز باشد خیرین همراه ما خواهند بود و تامین خواهیم کرد.

رییس مجمع خیرین سلامت شهرستان فردوس گفت: دانشگاه علوم پزشکی باید این موضوع را تعیین تکلیف کند چراکه ما این امادگی را داریم تا در حوزه خرید تجهیزات درمانی و اولویت‌دار شهرستان فردوس اقدام و هزینه کنیم.

خراسان جنوبی دارای ۱۱ شهرستان است و فردوس تا بیرجند ۲۰۰ کیلومتر فاصله دارد.

منبع: ایرنا

332650