رئیس دانشگاه علوم پزشکی شهید صدوقی یزد:

سهم ۳۵درصدی استان های همجوار در اشغال تخت های بیمارستانی یزد/ کرونا؛ جان بالغ بر دو هزار یزدی را گرفته است

رئیس دانشگاه علوم پزشکی شهید صدوقی یزد گفت: در حال حاضر ۴۰۰ بیمار کرونایی در بیمارستان های استان بستری هستند که ۳۵درصد بستری های ما از استان های مجاور هستند
تصویر سهم ۳۵درصدی استان های همجوار در اشغال تخت های بیمارستانی یزد/ کرونا؛ جان بالغ بر دو هزار یزدی را گرفته است

به گزارش سایت خبری پرسون از یزد، محمدرضا میرجلیلی در سی و چهارمین آئین پویش سراسری ره سلامت با اشاره به تشکیل ستاد استانی کرونا زودتر از کشور و به دستور استاندار در استان یزد گفت: از ابتدای همه گیری کرونا بالغ بر ۳۰ هزار و ۱۰۰ نفر در بیمارستان های استان بستری شدند که از این تعداد ۱۱ هزار مورد دارای تست پی سی آر مثبت بودند.

وی در ادامه با اشاره به این مطلب که در برخی از موارد ۵۰ و در برخی از رشته‌ها بیش از ۹۰ درصد بیماران استان یزد غیربومی هستند اظهار داشت: در مجموع ۱۳۹ هزار پی سی آر در استان یزد انجام شده و بالغ بر دو هزار بیماران کرونایی در استان یزد فوت کردند البته در حال حاضر مرگ و میر استان یزد بعد از شناسایی بهتر بیماران سرپایی به شدت کاهش یافته است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی شهید صدوقی افزود: البته نقش روحانیون و امام جمعه یزد در کنترل شیوع کرونا حائز اهمیت بوده و همراهی استاندار محترم و سایر دستگاه همچنین اصناف مختلف با سیاست‌های دانشگاه علوم پزشکی در مهار شیوع کرونا بسیار موثری بوده است.

میرجلیلی در بخش دیگری از سخنانش ابراز داشت: در حال حاضر ۴۰۰ بیمار کرونایی در بیمارستان های استان بستری هستند که ۳۵درصد بستری های ما از استان های مجاور هستند و البته با توجه به این که آمار اتباع در استان یزد حائز اهمیت است، تعداد بیماران غیربومی کرونایی بستری شده در یزد که در این استان سکونت هم ندارند نیز قابل توجه است.

وی با اشاره به اجرای طرح شهید سلیمانی خاطر نشان کرد: همراهی بسیج و سپاه الغدیر در بحث مقابله با شیوع کرونا بسیار ارزشمند بوده و ۹۶ میلیارد تومان کمک خیری در طی یک سال گذشته در استان یزد جذب شده است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی یزد در خصوص اجرای طرح واکسیناسیون کرونا در استان یزد، گفت: بیش از ۱۰ هزار نفر برای اجرای واکسیناسیون آزمایشی واکسن ایرانی در استان یزد ثبت نام کردند.

میرجلیلی در پایان از وجود ۹ طرح بهداشتی و درمانی با پیشرفت بالای ۸۰ درصد در استان خبر داد و اظهار داشت: در صورت حمایت وزارت بهداشت می توانیم در آینده نزدیک نسبت به اتمام طرح های در دستور کار اقدام و خدمات بهداشتی و درمانی را در استان یزد افزایش دهیم.

گفتنی است سی و چهارمین آئین پویش سراسری ره سلامت هم اکنون با حضور وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی و به میزبانی استان یزد در حال برگزاری است.

انتهای پیام/

حیران_ استان یزد

309679