رقص مرگ بر فراز کشور

روز گذشته بالاترین عدد فوت کرونا در کشور به ثبت رسید.۶۲۰ مرگ کرونا در یک شبانه روز. وزارت بهداشت دیروز اعلام کرد که در شبانه روز ۲۳ تا ۲۴ مرداد، ۳۶ هزارو ۷۳۶ مبتلای جدید شناسایی شده و ۶۲۰ بیمار کرونا فوت کرده‌اند.
تصویر رقص مرگ بر فراز کشور

به گزارش سایت خبری پرسون، بالاترین آمار مرگ کرونایی در ایران، روز ۱۸ مرداد ثبت شد که در شبانه روز ۱۷ تا ۱۸ مرداد، ۵۸۸ مبتلای کرونا در کشور، جان خود را از دست داده بودند. پس از آن، امار فوت کرونایی‌ها، کاهشی نامحسوس داشت چنانکه در شبانه روز ۲۲ تا ۲۳ مرداد، فوت ۴۶۶ بیمار کرونایی گزارش شد .

خوش‌بینی‌ها به تاثیر گسترش واکسیناسیون در کاهش مرگ کرونا در کشور اما چندان پایدار نبود و حالا این رکورد بی سابقه مرگ، آیینه‌ای است در برابر تمام سومدیریت‌هایی که طی ۵۳۸ روز گذشته اتفاق افتاد؛ چه از بابت اهمال در نظارت‌ها بر محدودیت‌های کرونایی، چه از بابت اهمال در برخوردهای سخت گیرانه با هنجار شکنی‌های پروتکل‌های بهداشتی، چه از بابت تاخیر غیر قابل اغماض در آغاز واکسیناسیون و واردات واکسن کرونا.

۶۲۰ مرگ کرونا در شبانه روز ۲۳ تا ۲۴ مرداد، نشانه افزایش ۱۰۵ درصدی مرگ نسبت به آخرین رکورد مرگ کرونایی در کشور در روز ۱۸ مرداد (۵۸۸ مرگ) و افزایش ۱۳۳ درصدی نسبت به آمار مرگ کرونایی در روز ۲۳ مرداد (۴۶۶ مرگ) است . دیروز مدیرعامل سازمان بهشت زهرا در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا اعلام کرد که در ۵ روز پیش رو با وجود تعطیلی ۶ روزه کشور، باید منتظر افزایش مرگ مبتلایان کرونا باشیم. به استناد گزارش‌های آماری وزارت بهداشت، طی بازه ۱۰ روزه ۱۵ تا ۲۴ مرداد سال جاری، در هر ساعت، ۱۵۳۴ نفر به تعداد مبتلایان و ۲۲ نفر به تعداد قربانیان کرونا در کشور اضافه شده در حالی که تعداد کل بستری‌ها در بخش مراقبت‌های ویژه بیمارستان‌ها هم از ۴ روز قبل، از مرز ۷۰۰۰ نفر رد شده و طبق گزارش دیروز وزارت بهداشت، در حال حاضر، ۷۳۲۳ مبتلای با شرایط حاد در بخش مراقبت‌های ویژه بیمارستان‌ها بستری هستند.

از دیگر سو کارشناسان معتقدند چون امکان و مجوزی برای قرنطینه سراسری از منازل وجود ندارد و به دلیل ضعف نظارت‌ها و ناتوانی برای اجرای همین محدودسازی‌های موقت و سطحی هم، نتیجه مطلوب حاصل نخواهد شد . مصداق شکست دوباره تعطیلات سراسری، گزارش‌های آنلاین روز ۲۴ مرداد از ترافیک جاده‌ای در محورهای منتهی به استان‌های شمالی کشور است.

طبق این گزارش‌ها، در فاصله ساعات ۱۱ تا ۱۵ دیروز - اولین روز از اجرای ممنوعیت سفر در سراسر کشور- محورهای فیروزکوه (مسیر جنوب به شمال - محدوده گدوک) محور هراز (جنوب به شمال - محدوده آبعلی و پلور) و آزاد راه قزوین رشت (مسیر رفت و برگشت - محدوده رودبار) ترافیک سنگین داشته و این بار ترافیک که در دوربین‌های پلیس راه هم ثبت شده نشان‌دهنده بی اثر بودن تعطیلات ۶ روزه در کاهش شیوع بیماری است چون پیش خبر ممنوعیت سفر از یک روز قبل، نتیجه‌ای ندارد جز آنکه تهرانی‌های عازم استان‌های شمالی، ساعت حرکت برای سفر تفریحی خود را کمی تغییر دهند.

منبع: اعتماد

332244