تداوم اجرای دستورالعمل‌های بهداشتی

سخنگوی ستاد مقابله با کرونا با تاکید بر تداوم اجرای دستورالعمل‌های بهداشتی گفت: تصمیم جدیدی برای اتخاذ بازنگری در محدودیت‌ها و شریط اجتماعات در جلسات با توجه به روند کاهشی مرگ و میر و روزهای بدون فوتی کرونا اتخاذ نشده است.
تصویر تداوم اجرای دستورالعمل‌های بهداشتی

به گزارش سایت خبری پرسون، پس از دو سال و ۱۰۰ روز، ۱۲ و ۲۰ خرداد مرکز روابط‌عمومی وزارت بهداشت از روز بدون فوتی ناشی از بیماری کرونا خبر داد و باعث خوشحالی و شادی همگان شد، اما نباید این شادی با غفلت از عدم رعایت شیوه‌نامه‌های بهداشتی به تلخی تبدیل شود.

با حمایت‌های مردم و تلاش‌های شبانه‌روزی نیروهای بهداشتی و درمانی، بیماری کرونا در ایران کنترل و مهار شده و بیش از یک ماه است که شمار مرگ و میر روزانه بیماران کرونایی در کشور ما، تک رقمی است.

عباس شیراوژن روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار حوزه بهداشت و سلامت ایرنا افزود: بر اساس مباحث جلسات اخیر ستاد ملی کرونا قرار شد بازنگری در محدودیت ها و شرایط اجتماعات در جلسات کارشناسی و علمی مورد بحث و تبادل نظر قرار گیرد و سپس جهت بررسی های نهایی در دستور کار ستاد قرار می گیرد.

وی اظهار داشت: هنوز تصمیم جدیدی اتخاذ نشده و بلافاصله پس از اخذ تصمیم لازم اطلاع رسانی خواهد شد.

شیراوژن با اشاره به اینکه شیوع کرونا در کشور تحت کنترل قرار گرفته است، ادامه داد: واکسیناسیون و رعایت دستورالعمل های بهداشتی دو رکن اساسی در کنترل این بیماری منحوس بوده و از مردم می خواهیم همچنان این روند را ادامه دهند.

وی تصریح کرد: افرادی که هنوز واکسن نزده یا روند واکسیناسیون خود را تکمیل نزده اند، درخواست می شود برای دریافت های دزهای واکسن به مراکر مربوطه مراجعه کنند، استفاده از ماسک و حفظ فاصله اجتماعی همچنان باید ادامه یابد تا بتوانیم زودتر به مهار کامل کرونا دست یابیم.

به گزارش ایرنا، تا کنون ۶۴ میلیون و ۵۷۵ هزار و ۲۵۶ نفر دُز اول، ۵۷ میلیون و ۹۰۳ هزار و ۲۳۵ نفر دُز دوم و ۲۷ میلیون و ۶۱۱ هزار و ۶۶ نفر، دُز سوم واکسن کرونا را تزریق کرده اند و مجموع واکسن های تزریق شده در کشور به ۱۵۰ میلیون و ۸۹ هزار و ۵۵۷ دُز رسید.

دیروز ۱۴ هزار و ۷۲ دُز واکسن کرونا در کشور تزریق شده است.

در حال حاضر ۰ شهرستان در وضعیت قرمز، ۰ شهرستان در وضعیت نارنجی، ۱۱۳ شهرستان در وضعیت زرد و ۳۳۵ شهرستان در وضعیت آبی قرار دارند.

400980