تحلیل تکنیکال بیت کوین؛ یک شنبه 24 مرداد

قیمت بیت کوین در حال تشکیل الگوی تکنیکالی است که نشان می دهد اگر BTC بتواند از یک مقاومت بحرانی عبور کند، می تواند با جهشی 15 درصدی تا مرز 56219 دلار افزایش یابد.

تصویر تحلیل تکنیکال بیت کوین؛ یک شنبه 24 مرداد

به گزارش سایت خبری پرسون، در نمودار 12 ساعته قیمت بیت کوین، یک الگوی سر و شانه معکوس در حال شکل گیری است که چشم اندازی صعودی را برای این ارز رمزنگاری شده برجسته نشان می دهد. این الگوی تکنیکال حاکی از آن است که قیمت بیت کوین ممکن است تا 15٪ از خط گردن فعلی صعود کند. هرچند، برای رسیدن به این هدف، چندین مانع همچنان سر راه BTC باقی می ماند.

اولین مانع در خط شکست قرار دارد که با اندیکاتور مومنتوم معکوس در تراز 48000 دلار مشخص می شود. مانع بعدی در خط گردن الگوی سر و شانه معکوس در تراز49450 دلار واقع است.

سرمایه گذاران باید توجه داشته باشند که تنها در صورتی این روند صعودی تأیید می شود که قیمت بیت کوین به بالای خط گردن الگوی نمودار برسد و تنها در این صورت است که می توان از آن برای پیش بینی حرکات قیمت استفاده کرد.

اگر قیمت بیت کوین به بالای این خط گردن برسد، BTC قبل از رسیدن به هدف تعیین شده توسط این الگوی تکنیکال، با سطح افزایشی 61.8٪ فیبوناچی در تراز 51167 دلار مواجه می شود.

در حال حاضر، قیمت بیت کوین در سطح افزایشی 50٪ فیبوناچی در تراز 46901 دلار با حمایت معناداری روبرو است. با این حال، اگر قیمت بیت کوین به زیر حمایت 46901 دلار برسد، چشم انداز صعودی آن می تواند در معرض خطر قرار بگیرد. افزایش فشار فروش می تواند باعث سقوط BTC تا مرز 44173 دلار شود و الگوی تکنیکال حاکم را از بین برده باعث کوتاه شدن مدت زمان رالی اخیر می شود.

علاوه بر این، بهبود قیمت اخیر از پایین ترین سطح قیمت ماه جولای (تیر و مرداد) باعث شده است معامله گران ارزهای رمزنگاری لوریج (اهرم) خود را افزایش ندهند. تقاضا برای پوزیشن های بلندمدت اهرمی کاهش یافته است، زیرا فاصله بین معاملات آتی بیت کوین و قیمت های اسپات در مقایسه با ماه فوریه (بهمن ماه 99) امسال کاهش یافته است.

این مطلب صرفاً ترجمه از منبع ذکر شده بوده و مسئولیت آن با رسانه پرسون نمی‌باشد.

منبع: fxstreet

332174