تفاوت‌ رالی فعلی بیت‌کوین با چرخه‌‌های قبلی از زبان تحلیلگران! /یک ابرچرخه در راه است؟

قیمت بیت‌ کوین (BTC) روز جمعه (۸ مارس) به بالاترین سطح تاریخی خود، یعنی کمی بیش از ۷۰ هزار دلار رسید و رشد خود از ابتدای سال ۲۰۲۴ را به بیش از ۲۵۰ درصد رساند.
تصویر تفاوت‌ رالی فعلی بیت‌کوین با چرخه‌‌های قبلی از زبان تحلیلگران! /یک ابرچرخه در راه است؟

به گزارش سایت خبری پرسون، این عملکرد چشمگیر باعث ایجاد یک چشم‌انداز صعودی از سوی چندین تحلیلگر شده که انتظار دارند بیت ‌کوین به مسیر صعودی خود ادامه دهد و به‌زودی به سطوح بالاتری برسد.

برای مثال، Tuur Demeester، یکی از تحلیلگران معروف و قدیمی بیت کوین، معتقد است که این ارز دیجیتال برای یک صعود انفجاری آماده می‌شود که دلیل آن، عرضه کمتر و خرید تهاجمی در زمان افت قیمت‌ها است.

این تحلیلگر به شباهت‌های شرایط فعلی با چرخه‌های گذشته (۲۰۱۲ و ۲۰۱۵) اشاره کرد و اظهار داشت که این ارز دیجیتال شاهد کاهش قیمت بسیار کمی است؛ چراکه عرضه کم است و هنگام افت قیمت‌ها، خریداران به سرعت وارد عمل می‌شوند.

bitcoin-might-be-gearing-for-epic-bull-run-after-70000-hit-analyst-gives-reason

این تحلیلگر در ادامه به سناریویی از اوایل سال ۲۰۱۷ اشاره کرد که قیمت بیت کوین به ۱،۲۰۰ دلار رسید و برخی نمی‌توانستند باور کنند که قیمت آن در ادامه می‌تواند چند برابر شده و به هزاران دلار برسد. او همین سناریو را برای زمانی که قیمت از ۱۰۰ هزار دلار فراتر رود، پیش‌بینی می‌کند.

در همین حال، نوسانات و اهرم کمتر در بازارهای آپشن و آتی بیت کوین نشان می‌دهند که افزایش قیمت این رمزارز به ۷۰ هزار دلار عمدتاً ناشی از تقاضا بالا از سوی سرمایه‌گذاران خرد در بازار اسپات بوده است. و همین موضوع، می‌تواند به رالی پایدارتری برای بیت کوین منجر شود.

با توجه به همه این عوامل، تحلیلگران در مورد مسیر قیمت بیت کوین منتهی به رویداد هاوینگ در آوریل ۲۰۲۴ خوش‌بین هستند و انتظار می‌رود که پس از اجرای هاوینگ، قیمت این ارز دیجیتال به اوج ۱۰۰ هزار دلاری و حتی بیشتر از آن برسد.

منبع: رمزارز نیوز

613427