توزیع ۵۰۰ بسته حمایتی بین هیئت‌های مذهبی گلستان

معاون فرهنگی اداره کل اوقاف و امورخیریه گلستان از برگزاری طرح «شمیم حسینی» با توزیع ۵۰۰ بسته حمایتی بین هیئت‌های مذهبی گلستان خبر داد.
تصویر توزیع ۵۰۰ بسته حمایتی بین هیئت‌های مذهبی گلستان

به گزارش سایت خبری پرسون، نصرت‌الله جعفری معاون فرهنگی اداره کل اوقاف و امورخیریه گلستان ظهر امروز در مراسم آئینی بصیرت عاشورایی طرح «شمیم حسینی» در امامزاده یحیی بن زید (ع) با حضور روسای ادارات اوقاف و امور خیریه شرق گلستان، امام جمعه گنبدکاووس و برخی از مسئولان اظهار کرد: با توجه به تفاهم نامه بین سازمان اوقاف و سازمان تبلیغات کشور برای دومین سال متوالی با وجود شیوع بیماری کرونا در ایام محرم قرار شد در راستای کمک به هیئت‌های مذهبی بسته‌های حمایتی به آنها اهدا شود.

وی تصریح کرد: این بسته‌ها به هیئت‌های مذهبی تعلق می‌گیرد که دارای کد و شناسنامه بوده و در طرح «طوبی» ثبت شده باشند.

معاون فرهنگی اداره کل اوقاف و امور خیریه گلستان خاطرنشان کرد: در حال حاضر ۵۰۰ هیئت مذهبی در استان دارای شناسنامه بوده که این بسته‌ها شامل دو کیسه برنج، دو حلب روغن و یک بسته چای به آنها اهدا می‌شود.

وی با اشاره به اینکه ۸۵ درصد نیات موقوفات در استان مربوط به عزاداری ایام محرم است، ادامه دهد: این بسته‌ها از محل موقوفات استان که به این نیت وقف شده تهیه و توزیع می‌شود.

جعفری گفت: در استان گلستان بیش از ۵ هزار موقوفه وجود دارد که نیات ۸۵ درصد آنها در زمینه عزاداری و تعزیه‌خوانی امام حسین (ع) بوده و مابقی در حوزه‌های سلامت، در متن، آموزش و غیره است.

وی با بیان اینکه روحانیون و هیئت‌های مذهبی مروجین خوبی برای وقف هستند، بیان کرد: در ایام سوگواری امام حسین (ع) از روحانیون، هیئت‌های مذهبی، مبلغان و دیگر فعالان فرهنگی و دینی تقاضا می‌شود تا مروج و مبلغ خوبی در امر وقف بوده و مردم را به این امر تشویق کنند.
معاون اداره کل اوقاف و امور خیریه گلستان ابراز کرد: در استان ۵۰۰ هیئت مذهبی وجود دارد که در روز پنج‌شنبه ۳۰۰ بسته حمایتی مربوط به هیئت‌های غرب و مرکز استان در گرگان و ۲۰۰ بسته حمایتی مربوط به شرق با محوریت امامزاده یحیی بن زید (ع) امروز شنبه بین هیئت‌های مذهبی شرق توزیع شد.

* فرمایشات مقام معظم رهبری فصل‌الخاطب در مراسمات عزاداری باشد
امام جمعه گنبدکاووس با اشاره به فرمایشات مقام معظم رهبری در مراسمات عزاداری امام حسین (ع) اظهار کرد: بعد از ۴۲ سال پیروزی انقلاب اسلامی برای نخستین بار رهبر معظم انقلاب موضوع فوری، فوتی و مهم در عزاداری‌ها را شیوع بیماری کرونا و رعایت مسائل بهداشتی عنوان کردند که این باید سرلوحه نخست انقلابیون و سپس مردم در مراسمات عزاداری باشد.

وی تصریح کرد: در ایام باید به گونه‌ای عمل کنیم که باری از دوش حوزه سلامت و درمان برداشته شود و خدای نکرده این مراسمات به گونه‌ای برگزار نشود که سبب شیوع بیماری کرونا و خستگی بیشتر گروه درمان شود.

حجت الاسلام محمود ترابی خاطرنشان کرد: ایام محرم و قیام عاشورا فرصت تاریخی بوده تا نورانیت در دل‌های ما تابنده شود و از این نورانیت پرفیض بهره‌مند شویم.
وی ادامه داد: مقاومت و ایستادگی انقلاب و مردم انقلابی ما ریشه در عاشورا داشته و نهضت انقلاب اسلامی شعاع کوچکی از نهضت عاشورا است.
امام جمعه گنبدکاووس گفت: توقع و انتظار رهبر معظم انقلاب از افراد انقلابی این است که کار جریان‌ساز انجام داده و برای همدیگر هم‌پوشانی داشته تا کار به صوزت یک مجموعه بزرگ انجام شود.

وی بیان کرد: کار بزرگ یا همان کار جبهه‌ای با هماهنگی یک مجموعه بزرگ در سایه گفتمان مشترک امکان‌پذیر است.

منبع:فارس

331807