مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی:

هدفگذاری نوسازی 7 هزار واحد مسکونی روستایی گلستان

مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی گلستان از هدفگذاری جذب ۱۵ هزار میلیارد ریال تسهیلات ارزان قیمت برای نوسازی هفت هزار خانه غیرمقاوم روستایی در این استان خبر داد.
تصویر هدفگذاری نوسازی 7 هزار واحد مسکونی روستایی گلستان

به گزارش سایت خبری پرسون، سید محمد حسینی مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگاران اظهارداشت: مقاوم سازی این تعداد خانه روستایی استان مطابق برنامه پنج ساله و با مشارکت مردم پیگیری و انجام خواهد شد.
وی ادامه داد: این اداره کل برای استفاده متقاضیان در نوسازی خانه های فرسوده از همراهی ۴۱۰ کارشناس بهره خواهند گرفت.
به گفته وی برای نوسازی هر خانه فرسوده، یک میلیارد ریال تسهیلات ارزان قیمت با کارمزد پنج درصد، دریافت ضامن زنجیره ای و بازپرداخت ۲۰ ساله به متقاضی ارائه می شود.
وی تاکید کرد: در نظر گرفتن تسهیلات ارزان قیمت برای نوسازی خانه های فرسوده روستایی در این استان حادثه خیز، فرصت استثنایی است که متقاضیان می توانند از این تسهیلات استفاده کنند.
حسینی اضافه کرد: تاکنون ۸۵ هزار خانه روستایی فرسوده استان با دریافت تسهیلات ارزان قیمت از سوی متقاضیان، نوسازی شده است.

وی یادآور شد : اکنون در ۹۳۳ روستای بالای ۲۰ خانوار گلستان ۱۰۰ هزار خانه از ۲۳۸ هزار واحد آن، غیر مقاوم بوده و نیاز به نوسازی در برابر حوادث پیش بینی نشده، دارد.

استان گلستان با افزون بر ۲۰ هزار کیلومتر مربع وسعت به سبب ویژگی های طبیعی و جغرافیایی در تیررس بلایای طبیعی قرار دارد که سیل، آبگرفتگی و رانش زمین سال ۹۸ و زلزله در تعدادی از روستاهای رامیان و مراوه تپه در سال ۹۹ از جمله آنهاست.
۴۶.۶ درصد از جمعیت یک میلیون و ۸۶۹ هزار نفری گلستان روستایی هستند.

منبع: ایرنا

333466