قرمزپوش شدن پنج شهرستان؛

جای‌جای استان زنجان کرونایی است

براساس اعلام آخرین وضعیت رنگ‌بندی شهرستان‌های استان زنجان توسط وزارت بهداشت، شهرستان سلطانیه از رنگ زرد با خطر متوسط به رنگ نارنجی «پرخطر» تغییر کرد.
تصویر جای‌جای استان زنجان کرونایی است

به گزارش سایت خبری پرسون از استان زنجان، از لحاظ تعداد بستری بیماران مبتلا به کرونا، براساس اعلام آخرین وضعیت رنگ‌بندی شهرستان‌های استان زنجان توسط وزارت بهداشت، شهرستان سلطانیه از رنگ زرد با خطر متوسط به رنگ نارنجی «پرخطر» تغییر کرد.

اکنون شهرستان‌های ابهر، خرم‌دره، طارم، زنجان و خدابنده در وضعیت «پرخطر» قرمز کرونایی هستند و تنها شهرستان‌های ایجرود و ماه‌نشان در وضعیت زرد با خطر متوسط قرار دارند.

ماه‌نشانی‌ها و ایجرودی‌ها به هیچ‌وجه نباید به وضعیت زرد کرونایی شهرستان‌های خود دلخوش کنند، زیرا روند بیماری کرونا در شهرستان ماه‌نشان و ایجرود نیز با شیب تندی در حال افزایش بوده و این رنگ‌بندی به سرعت می‌تواند تغییر کند.

روند بیماری کرونا در شهرستان‌های زنجان، ابهر، خرم‌دره، خدابنده با شیب تند رو به افزایش بوده و در شهرستان‌های طارم و سلطانیه نیز همراه با نوساناتی، شاهد افزایش این بیماری هستیم.

همچنین رنکینگ شهرستان‌ها از نظر میزان بروز موارد بستری بیماری کووید - ۱۹ در هفته دوم مردادماه، به ترتیب شهرستان ابهر، ایجرود، خدابنده، زنجان، خرم‌دره ماه‌نشان، سلطانیه و طارم است.

گفتنی است با تغییر رنگ‌بندی، محدودیت‌های جدید متناسب با وضعیت رنگ‌بندی کرونایی شهرستان‌ها در استان زنجان اعمال خواهد شد.

زنجانی‌ها باید توجه داشته باشند نوع جهش‌یافته ویروس کرونا به نام دلتا با هیچ‌کس شوخی ندارد و با افرادی که همچنان اعتقادی به استفاده از ماسک ندارند و در دورهمی‌های خانوادگی شرکت کرده و در تجمعات حضور دارند، رابطه خوبی داشته و به سرعت آنان را آلوده می‌کند.

بنا به گفته مسئولان امر تا رسیدن به قله پیک پنجم کرونا در استان زنجان راه درازی داریم؛ با این حال اکنون ۸۰ درصد ظرفیت تخت‌های بیمارستان‌ شهر زنجان توسط بیماران مبتلا به کرونا اشغال شده است.

با توجه به طغیان کرونای سرکش در همه نقاط استان زنجان، اگر مردم پروتکل‌های بهداشتی، اصول بهداشت فردی شامل شست‌وشوی مداوم دست‌ها با آب و صابون، جلوگیری از تماس دست آلوده به چشم، بینی و دهان، فاصله اجتماعی و استفاده از ماسک سه لایه پزشکی را رعایت نکنند، شاهد فاجعه‌ کرونایی خواهیم بود.

در حال حاضر کرونای جلاد روزانه به طور میانگین جان یک تا دو بیمار مبتلا به کرونا در استان زنجان را می‌گیرد و متاسفانه از آغاز شیوع کرونا تاکنون ۱۵۴۶ خانواده زنجانی عزیزان‌شان را به دلیل این بیماری از دست دادند.

منبع: ایسنا

331631