بر اساس آخرین رنگ بندی اعلام شده؛

رخت قرمز کرونایی بر تن ۶ شهرستان زنجان است

رییس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی و درمانی استان زنجان با بیان اینکه بر اساس آخرین رنگ بندی اعلام شده ۶ شهرستان استان قرمز و ۲ شهرستان دیگر نارنجی است گفت: این موضوع بیانگر آن است که شهروندان زنجانی باید بیش از گذشته پروتکل های بهداشتی کرونایی را رعایت کنند.
تصویر رخت قرمز کرونایی بر تن ۶ شهرستان زنجان است

به گزارش سایت خبری پرسون از استان زنجان، پرویز قزلباش رییس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی و درمانی استان زنجان افزود: در زمان حاضر رنگ کرونایی شهرستان‌های زنجان، ابهر، خرم‌دره، ماهنشان، سلطانیه و خدابنده قرمز و ایجرود و طارم نارنجی هستند.

به گفته این مسوول، هم اکنون ۶۰۸ بیمار کرونایی در بیمارستانهای استان بستری هستند که از این تعداد ۴۲ نفر مربوط به موارد مثبت روز گذشته است.

وی اظهار داشت: از ابتدای شیوع کرونا تاکنون آمار مبتلایان مثبت سرپایی بر اساس تست آزمایشگاهی در این استان به ۱۱۳ هزارو ۸۳۸ نفر رسید که ۵۹۶ مورد آن، آمار روز گذشته را شامل می‌شود.

قزلباش افزود: موارد مثبت سرپایی و مراجعه به مراکز ۱۶ ساعته استان طی هفته های گذشته هر چند روند کاهشی ناچیز را نشان می دهد، اما این موضوع بیانگر آن است که شهروندان زنجانی باید همچنان نکات اعلام شده را تا کنترل بیماری مورد توجه قرار دهند.

وی تصریح کرد: از ابتدای شیوع ویروس کرونا در این استان تاکنون مجموع مبتلایان به این بیماری" تمامی موارد مثبت بر اساس یافته‌های آزمایشگاهی" به رقم ۱۲۵ هزارو ۳۸۵ نفر رسیده است.

قزلباش افزود: این استان روز گذشته ۲ مورد فوتی بر اثر کرونا ثبت کرد که شمار فوتی کرونایی ها از زمان شیوع این ویروس تاکنون در زنجان به یک‌هزارو ۶۳۲ نفر رسیده است.

قزلباش بیان کرد: طبق گزارشهای اعلام شده از اسفند سال‌ گذشته تاکنون موارد مثبت بستری بر اساس یافته های آزمایشگاهی ابتلای ۱۱ هزارو ۵۴۷ نفر به بیماری کووید - ۱۹ در استان زنجان ثابت شده و ۹ هزارو ۶۳۰ نفر از آنان بعد از بهبودی از بیمارستان ترخیص شده‌اند.

رییس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی و درمانی استان زنجان خاطرنشان کرد: آمار تجمیعی بیماران بستری شده در بیمارستان‌های استان زنجان شامل مبتلای قطعی همچنین مشکوک به عدد ۳۲ هزارو ۳۶۰ نفر رسیده است.

منبع: ایرنا

338900