امام جمعه سنندج:

وحدت و انسجام ویژگی واقعی جهان اسلام است

امام جمعه سنندج گفت: وحدت و انسجام ویژگی واقعی جهان اسلام است ولی با این وجود برخی از فریب خوردگان با همدستی یکدیگر دست به جنایت‌های بزرگی می‌زنند که خداوند متعال در آن دنیا آنان را به سخت‌ترین عذاب‌ها دچار خواهد کرد.

تصویر وحدت و انسجام ویژگی واقعی جهان اسلام است

به گزارش سایت خبری پرسون در کردستان، ماموستا فایق رستمی؛ امام جمعه سنندج در خطبه های این هفته نماز جمعه این شهر اظهار داشت: بهشت واقعی در قلب و دل انسان جای دارد و می‌توان بهشتی زیبا با کارهای انسانی و خداپسندانه برای خود رقم زد.

نماینده مردم کردستان در مجلس خبرگان رهبری گفت: رضایت خداوند متعال از ما در گرو کمک به هم‌نوع است. باید در این شرایط سخت، دستگیر همدیگر باشیم تا ان شاء‌الله در پیشگاه پروردگار روسفید شویم.

امام جمعه سنندج در ادامه سخنان خود تاکید کرد: زمانی که با مشکلاتی در زندگی روبرو می‌شوم این دعا و لابه به درگاه خداوند متعال است که هم به ما آرامش می‌دهد و هم اینکه زمینه حل آن مشکل ما را فراهم می‌کند.

ماموستا رستمی در بخش دیگری از سخنان خود اظهار داشت: یکی از گناهان بزرگی که خداوند متعال و دین اسلام همواره نسبت به آن حساس است، اذیت و آزار فقرا و افراد تهیدست است، زیرا خداوند به خوبی بر رفتار و نیات ما را آگاهی دارد و پاسخ خوبی‌ها و بدی‌های ما را خواهد داد.

نماینده مردم کردستان در مجلس خبرگان رهبری گفت: یکی از ویژگی‌های مهم هر مسلمانی، امانتداری است، تا جایی که رسول اکرم (ص) در این باره می فرمایند: « المؤمنُ مَن آمَنَهُ النّاسُ على دِمائهِم و أموالِهم» یعنی اینکه مومن کسى است که مردم او را بر جان و مال خود امین کرده باشند.

این عالم اهل سنت تاکید کرد: وحدت و انسجام ویژگی واقعی جهان اسلام است ولی با این وجود برخی از فریب خوردگان با همدستی یکدیگر دست به جنایت‌های بزرگی می‌زنند که خداوند متعال در آن دنیا آنان را به سخت‌ترین عذاب‌ها دچار خواهد کرد.

امام جمعه سنندج اظهار داشت: کسی که صفت مسلمان بودن را با خود یدک می‌کشد باید همواره غمخوار هم‌نوع خود باشد و سعی کند که از فساد و تکبر و غرور پرهیز نماید.

ناصر عباسعلی ـ استان کردستان

322489