مدیرکل راه‌ و شهرسازی استان زنجان:

پیمان‌سپاری احداث ۹ هزار واحد پروژه اقدام ملی مسکن

مدیرکل راه و شهرسازی استان زنجان از پیمان‌سپاری تا کنون ۹ هزار مورد از واحدهای پروژه اقدام ملی مسکن در این استان جهت احداث، خبر داد.
تصویر پیمان‌سپاری احداث ۹ هزار واحد پروژه اقدام ملی مسکن

به گزارش سایت خبری پرسون از استان زنجان، مسعود بیات منش، مدیرکل راه و شهرسازی استان زنجان شامگاه سه شنبه در جمع خبرنگاران افزود: از این ۹ هزار واحد پیمان سپاری شده، چهار هزار و ۵۰۰ واحد تا حد اسکلت، اتمام سقف و حتی در مواردی به کارهای نازک کاری رسیده اند و عملیات فندانسیون پنج هزار و ۵۰۰ واحد دیگر نیز به اتمام رسیده است.

وی اظهار داشت: در استان زنجان به ۱۳ هزار و ۳۰۰ متقاضی تعیین تکلیف شده دارای واریزی اول، احداث واحد مسکونی تخصیص داده شده است.

مدیرکل راه و شهرسازی استان زنجان گفت: پیمان سپاری احداث واحدهای باقیمانده نیز تا پایان مرداد جاری انجام می شود.

بیات منش به پیشرفت پروژه های اقدام ملی مسکن در استان اشاره کرد و اظهار داشت: در زمان حاضر پروژه ۷۴۴ واحدی کوی نصر و ام ۶ کوی زنگان، سرعت خوبی دارد و تا پایان امسال دست کم ۳۰۰ واحد از این پروژه ها آماده تحویل به متقاضیان خواهد بود.

وی افزود: تا کنون از محل واریزی های متقاضیان اقدام ملی مسکن، بیش از ۶۰۰ میلیارد تومان جمع آوری و ۵۰ درصد آن برای اجرای پروژه ها هزینه شده است.

مدیرکل راه و شهرسازی استان زنجان در بخش دیگری از سخنان خود به طرح جامع شهر زنجان اشاره کرد و گفت: نبود شهر خوب در این استان باعث شده تا ۵۰ تا ۶۰ درصد سرمایه تولیدی ما از استان خارج شود و در شهرهای اطراف جذب گردد.

بیات منش با بیان اینکه استان زنجان منابع عظیم و ظرفیت قابل توجه در تولید سرمایه دارد، افزود: در مباحث توسعه ای، شهرها و سکونتگاه ها به عنوان مراکز جمعیتی نقش مهمی را دارند. از این رو اگر بتوانیم شهرهای خودمان را به نحو مطلوب توسعه بدهیم این امر خودش موجب جذب سرمایه خواهد شد.

وی با بیان اینکه به دلیل معضلات توسعه نامناسب و نامتوازن، شهر به صورت کاریکاتوری رشد کرده است: طرح جامع شهر زنجان به این مهم توجه کرده و تمرکز آن بر توسعه متوازن شهر است.

مدیرکل راه و شهرسازی استان زنجان به نقش رسانه ها در اجرای هر چه مطلوب طرح جامع شهر زنجان تاکید کرد و گفت: ورود رسانه ها به این موضوع، می تواند کمک شایانی به تبیین این طرح در سطح جامعه داشته باشد تا توجه به جوانب این طرح به عنوان یک مطالبه از مسوولان خواسته شود.

منبع: ایرنا

331043

مطالب مرتبط