معاون عمرانی فرماندار:

ناهمواری جاده‌ای عامل افزایش تصادفات در شهرستان تیران و کرون اصفهان

معاون عمرانی و برنامه ریزی فرماندار تیران و کرون از افزایش سوانح کشاورزی در این ناحیه به دلیل ناهمواری جاده‌ای خبر داد.
تصویر ناهمواری جاده‌ای عامل افزایش تصادفات در شهرستان تیران و کرون اصفهان

به گزارش سایت خبری پرسون از اصفهان، شهرام آذرپیمعاون عمرانی و برنامه ریزی فرماندار تیران و کرون روز چهارشنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: برخی از نقاط در جاده تیران به داران مثل پیچ ورپشت به دلیل ناهمواری و پیچ تند باعث واژگونی خودروها شده است و افزایش آمار تصادفات موجب شد تا در دستور کار اداره راهداری و حمل و نقل جاده‌ای برای اصلاح هندسی و جز یک محل حادثه خیر قرار گیرد.

معاون عمرانی و برنامه ریزی فرماندار تیران و کرون با بیان اینکه احداث زیرگذر روستای تندران و جاده تیران به سامان در محدوده باغ های تیران ۲ نقطه پرحادثه این منطقه بوده است، تصریح‌کرد: این ۲ نقطه درفهرست مناطق پرحادثه استان اصفهان قرار گرفته بود که با تامین اعتبار ملی، استانی و محلی اصلاح و مشکل آن رفع شده است.

وی اضافه کرد: جاده تیران به سامان در محدوده باغ های منطقه تعریض و ۲ بانده شده است که شهرداری تیران بزودی جدول گذاری میان جاده رفت و برگشت و تبدیل آن به یک بلوار را اجرایی می‌کند.

معاون عمرانی و برنامه ریزی فرماندار تیران و کرون یادآورشد: عملیات زیرگذر روستای تندران نیز بیش از ۵۰ درصد پیشرفت دارد و با تکمیل مراحل اجرایی مورد بهره برداری قرار می‌گیرد.

وی تعداد جانباختگان تصادفات جاده‌ای چهارماه اول امسال این شهرستان را پنج نفر اعلام کرد و اظهارداشت: در این مدت میزان وقوع تصادفات در جاده های این خطه در مقایسه با سال قبل کمتر از ۱۰ درصد افزایش دارد و نابسامانی جاده در کنار تخلف رانندگان یکی از عوامل حوادث ترافیکی بوده است.

آذرپی خاطرنشان کرد: امسال تصادفات منجر به فوت در سه شهر تیران، رضوانشهر و عسگران نداشته‌ایم و نظارت‌های هوشمند و غیرهوشمند پلیس برای کنترل ترافیک و افزایش ایمنی وجود دارد.

وی با اشاره به ضرورت اصلاح هندسی در راه‌های جاده‌ای و شهری گفت: هماهنگی بین نیروهای پلیس راهنمایی و رانندگی، پلیس راه و دستگاه قضایی صورت گرفته است تا اگر مشکلات جاده و یا کوتاهی نهادهای خدمات رسان عامل تصادفات باشد، سهم آن ها در کروکی مشخص و آن سازمان نسبت به پرداخت خسارت اقدام کند.

معاون عمرانی و برنامه ریزی فرماندار تیران و کرون با انتقاد از اینکه بعضی از ادارات خدمات رسان یا شهرداری‌ها بدون اخذ مجوز نسبت به حفاری و یا تخریب یک منطقه اقدام می‌کنند، گفت: در صورت بروز حادثه رییس آن نهاد باید پاسخگو و خسارت ناشی از آن را جبران کند.

تیران و کرون در ۴۵ کیلومتری غرب اصفهان قرار گرفته و دارای ۷۳۵ کیلومتر راه همسنگ است.

منبع:ایرنا

331037