دنیا بر اساس اقدامات طالبان آنها را به رسمیت می‌شناسد

نخست وزیر انگلیس بیان کرد: دنیا باید با واقعیت تصرف افغانستان توسط طالبان رو به رو شود و بر اساس اقدامات طالبان آنها را به رسمیت بشناسد.
تصویر دنیا بر اساس اقدامات طالبان آنها را به رسمیت می‌شناسد

به گزارش سایت خبری پرسون، بوریس جانسون نخست‌وزیر انگلیس گفت: ما باید با واقعیت تغییر رژیم در افغانستان روبرو شویم. بریتانیا به عنوان رئیس گروه 7 تلاش خواهد کرد تا جامعه بین المللی را با یک برنامه مشخص برای برخورد یکپارچه و هماهنگ با این رژیم متحد کند. این اشتباه است که هر کشوری رژیم جدید کابل را به صورت زودهنگام یا دوجانبه به رسمیت بشناسد. در عوض، آن کشورهایی که به آینده افغانستان اهمیت می دهند ، باید در جهت ایجاد شرایط مشترک در مورد رفتار رژیم جدید تصمیم گیری کنند یا خیر.

جانسون در پارلمان گفت: این رژیم بر اساس انتخابهایی که انجام می دهد و با اقداماتش و نه بر اساس کلمات خود سنجیده شود .

جانسون افزود: ما 800 سرباز انگلیسی دیگر را برای پشتیبانی از عملیات تخلیه مستقر می کنیم و به مجلس اطمینان می دهم که این عملیات را تا زمانی که شرایط در فرودگاه اجازه دهد ادامه می دهیم.

وی همچنین تصریح کرد که بریتانیا مبلغ کمک های بشردوستانه و توسعه ای خود به افغانستان را دو برابر می کند و در مجموع به 286 میلیون پوند می رسد.

بوریس جانسون افزود: ما همچنین با دو برابر کردن میزان کمک های بشردوستانه و توسعه ای که امسال در سال جاری به افغانستان متعهد شده بودیم ، این کمک را به 286 میلیون پوند با اثر فوری می رسانیم و از دیگران می خواهیم برای اقدام مشترک بشردوستانه همکاری کنند.

منبع: ایسنا

332864