دستگیری رمال و دعانویس فضای مجازی در گچساران

فرمانده انتظامی گچساران از دستگیری یک رمال و دعانویس که در بستر فضای مجازی شهروندان اخاذی می کرد، خبر داد.
تصویر دستگیری رمال و دعانویس فضای مجازی در گچساران

به گزارش سایت خبری پرسون از کهگیلویه و بویراحمد، سید محمد موسوی، فرمانده انتظامی گچساران روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگاران اظهار داشت: در پی دریافت خبرهایی مبنی براینکه فردی در فضای مجازی پس از جلب اعتماد و سوءاستفاده از سادگی قربانیان با دادن وعده های دروغین و دریافت مبالغی هنگفت اقدام به کلاهبرداری از افراد می کند ،ضمن هماهنگی با مرجع قضایی، موضوع بصورت ویژه در دستور کار ماموران پلیس فتای فرماندهی گچساران قرار گرفت.

وی افزود: پس از بررسی های اولیه و تحقیقات مقدماتی از سوی کارشناسان پلیس فتای شهرستان مشخص شد شخص مذکور با درج آگهی تحت عنوان فالگیری و دعا نویسی در شبکه های اجتماعی اینستاگرام و با ادعای برطرف کردن مشکلات مردم با آنان ارتباط و پس دریافت مبالغ قابل توجه پول از شهروندان کلاهبرداری می کند.

فرماندهی انتظامی گچساران تصریح کرد: متهم دستگیر و در بازجویی های اولیه به بزه انتسابی خود اعتراف و پس از تشکیل پرونده به مرجع قضایی معرفی شده است.

موسوی ضمن هشدار به شهروندان مبنی بر امکان کلاهبرداری سایبری که با ترفندهای مختلف و با ایجاد صفحات جعلی در شبکه های اجتماعی و عناوین مختلف از شهروندان خواست توصیه های پلیسی را جدی گرفته و در دام اینگونه افراد گرفتار نشوند.

وی عنوان کرد: شهروندان در صورت مشاهده هرگونه موارد مشکوک موضوع را به پلیس فتا یا سامانه تلفنی ۱۱۰به پلیس گزارش کنند.

منبع:ایرنا

330743