مدیرکل بازرسی استان زنجان:

اجرایی کردن امور با دستان پرتوان خبرنگاران رقم می‌خورد

مدیرکل بازرسی استان، گفت: بخشی از کارها با دستان توانمند خبرنگاران و رسانه‌ها، ظرفیت اجرایی پیدا می‌کند.
تصویر اجرایی کردن امور با دستان پرتوان خبرنگاران رقم می‌خورد

به گزارش سایت خبری پرسون از زنجان، ابوالفضل خمسه روز دوشنبه با حضور در ایرنای مرکز زنجان و تبریک روز خبرنگار افزود: روز خبرنگار علاوه بر اینکه، بهانه‌ای برای دیدار با فعالان عرصه خبر و قدردانی از زحمات آنها است، فرصتی برای ایجاد ظرفیت دوسویه بین رسانه و مدیران دستگاه‌های اداری و اجرایی، در راستای تعامل و ارتباطات هرچه بیشتر است.

وی با تاکید بر اینکه ماهم با جدیت دنبال این هستیم که از این ظرفیت استفاده کنیم، افزود: چون همه در یک مسیر هستیم و آن ایجاد سلامت نظام اداری در دستگاه‌های اداری و اجرایی استان و کشور است.

این مسئول با اشاره به اینکه همه دلسوز و دغدغه‌مند یک موضوع هستیم، اظهار داشت: حاکمیت سلامت نظام اداری، هدف مشترک است و بنابراین مسیرها را باید بررسی کنیم تا به موارد مشترک بیشتری دست یابیم.

مدیرکل بازرسی استان زنجان، خبرنگاران را بازوهای مدیران و مسئولان برشمرد و گفت: قطعا این بازوهای توانمند، می‌توانند مدیران را در نیل به اهداف سازمانی و اداری حوزه فعالیت خود یاری کنند.

خمسه با بیان اینکه ما از جمله دستگاه‌هایی هستیم که مردم را کمک‌کار و یاریگر خود می‌دانیم، گفت: برای استفاده از ظرفیت مردمی، قطعا باید یک پل ارتباطی بین مردم و مسئولان، ایجاد شود.

وی با تاکید بر اینکه یقینا بهترین و کارآمدترین پل ارتباطی بین مردم و مسئولان را ، حوزه رسانه‌ها و خبرنگاران هستند افزود: علاوه بر اینکه پیگیر ایجاد چنین ظرفیتی هستیم، تلاش ما همواره بر این بوده که هم در سطح کشور و هم در استان، این ظرفیت تعاملی، افزایش و ارتقاء پیدا کند.

این مسئول بر این باور است که هرچه این ظرفیت، ارتقا و افزایش یابد، قطعا مردم هم تاثیرگذاری آن را می‌بینند و سودش به نفع مردم خواهد بود.

وی در توضیح چرایی عدم امکان انعکاس برخی از اخبار حوزه بازرسی هم گفت: دلیل این امر این است که بخشی از اقداماتی که در حوزه تخلفات و جرائم، انجام می‌دهیم، حتماً باید در مرجع دیگری به نتیجه برسد و به استناد قانون، رای قطعی صادر شود تا به واسطه آن رای ظرفیت اطلاع رسانی در این خصوص ایجاد شود.

مدیرکل بازرسی استان، با بیان اینکه گاهی و بنابر شرایط خاص، طبق قانون نمی شود مسئله را تبیین کرد، افزود: بنابراین اطلاع رسانی مربوطه هم در حوزه خود آن دستگاه، انجام می‌شود و در چنین شرایطی است که محدودیت‌ها و مظلومیت‌های حوزه‌های نظارتی هم مشخص می شود.

وی با تاکید بر اینکه در مواقعی که انعکاس اقدامات و عملکرد سازمان، برای رسانه‌ها و مردم امکان‌پذیر باشد، کوتاهی نمی‌کنیم، گفت: تلاش ما بر این است که تا حد امکان بتوانیم این ظرفیت‌ها را ارتقاء داده و با تعامل دو سویه، ارتباط بین مردم و مسئولین را بیش از پیش گسترش دهیم.

خمسه البته این را هم گفت که اما باید قبول کنیم که بخشی از موضوعات قابلیت انعکاس و انتشار ندارند چون باید به نتیجه برسند و مرجع قانونی انتشار آن هم مشخص شود.

رویا رفیعی رئیس خبرگزاری جمهوری اسلامی استان زنجان هم در این دیدار، با بیان اینکه تلاش ما بر این است که علاوه بر انعکاس مطالبات مردمی، اخبار دستگاه‌ها و سازمان‌های اداری را هم منعکس کنیم، گفت: رویکرد ایرنا این است که با انتشار عملکرد دستگاه ها، مردم را در جریان اقدامات و عملکرد مسئولان سازمان‌ها و دستگاه‌های اداری قراردهد.

وی با تاکید بر اینکه مردم حق دارند نتایج اقدامات مدیران را بدانند، افزود: تلاش ما همواره بر این است که تا حد امکان مردم را در جریان عملکرد مدیران و روئسای سازمان‌های اداری و دولتی قرار دهیم.

رئیس خبرگزاری جمهوری اسلامی ( ایرنا) استان زنجان، اگرچه عدم پاسخ گویی برخی از مدیران و مسئولان، دسترسی فعالان خبری به اطلاعات مورد نیاز حوزه خبر را با چالش مواجه می سازد، اظهار داشت: این امر اما، هرگز مانع از تلاش خبرنگاران و فعالان عرصه خبر، برای دستیابی به اطلاعات و منابع خبری درست، ‏نمی‌شود.

منبع: ایرنا

330421