درگذشت خبرنگار پیشکسوت

علیرضا خزایی خبرنگار پیشکسوت ایرنا در آستانه هفدهم مرداد ماه روز خبرنگار، شامگاه شنبه پس از مدت‌ها تحمل درد و رنج، قلب سرشار از زندگی اش از تپیدن باز ایستاد و آسمانی شد.
تصویر درگذشت خبرنگار پیشکسوت

به گزارش سایت خبری پرسون، خزایی از مدیران، خبرنگاران پیشکسوت و نیروهای فعال و خستگی ناپذیر ایرنا بود و سه دهه از عمر خود را در حوزه‌های مختلف خبری از جمله ‌مشاور مدیر عامل، مدیر کل اخبار داخلی، مدیر کل استان‌ها، معاون اداره کل چند رسانه ای، رئیس مرکز ایرنا در مسکو، رئیس مرکز دوشنبه، خبرنگار مرکز کرمانشاه، سردبیر گروه اقتصادی، رئیس مرکز کرمانشاه و رئیس مرکز ایلام گذراند.
او از بهمن ماه سال ۹۸ دچار ضایعه مغزی شد؛ در شرایط بسیار سخت بیماری می گفت که زندگی تحمل است و این که بتوانی با زخم های آن سرپا ایستاده باشی و بتوانی با رنج های آن کنار بیایی.
بسیار گشاده روی و مهربان بود و می گفت که دوست داشتن گاهی وقت ها سنگین است مانند سنگینیِ لیاقت دوست داشته شدن. دوست داشتن دیگران را عین زندگی می دانست.

روزنامه نگاری را یکی از شریف ترین شغل ها می دانست و می گفت : زندگی من با خبر گره خورده است و یقین دارم مرگ من نیز یک خبر خواهد بود که در ایرنا و برخی رسانه ها منتشر می شود و این آخرین خبر من است.
مرحوم خزایی ۵ مرداد ۱۳۴۰ در کرمانشاه دیده به جهان گشود و سرانجام پس از نزدیک به دو سال تحمل بیماری عصر امروز (شنبه) ۱۶ مرداد ماه دنیای فانی را ترک کرد.
پیکر او در بهشت زهرا به خاک سپرده خواهد شد.
خانواده بزرگ ایرنا درگذشت این فرزند برومند رسانه و خبر را به بستگان و همکاران و اهل قلم تسلیت می گوید.
یادش گرامی روحش شاد.

تسلیت معاون مطبوعاتی

معاون مطبوعاتی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در پیامی درگذشت علیرضا خزائی، خبرنگار پیشکسوت ایرنا را تسلیت گفت.
در پیام محمد خدادی برای درگذشت علیرضا خزائی، خبرنگار پیشکسوت ایرنا آمده است: در دلم بود که بی دوست نباشم هرگز/ چه توان کرد که سعی من و دل باطل بود…
شنیدن خبر درگذشت زنده‌یاد علیرضا خزایی عزیزم در ایرنا که چند دهه در کنار هم برادرانه در فراز و نشیب‌های زیادی همکار و همراه هم بودیم بسیار سخت و ناگوار است. مرحوم خزایی مهربان بود و با محبت، همراه بود و همدل و مهم تر ازهمه پناه سایر همکاران در مشکلات بود.
حرفه خود را خوب می‌دانست و درمسوولیت‌های مختلف بسیار موفق عمل کرد؛ چه هنگامی که در دفاتر خارج از کشور ایرنا فعالیت داشت و چه در مسولیت‌های مختلف در مرکز و استان‌ها مسوولانه و پرتلاش انجام وظیفه می‌کرد.
صبور بود و همیشه لبخندی حاکی از مهر و محبت برچهره داشت. رفیق و دوست بود در همه ی ایام. سوگ از دست دادن برادرم علیرضا را به همه جامعه رسانه‌ای کشور و بویژه عزیزانم در سازمان خبرگزای جمهوری اسلامی تسلیت عرض می کنم. یادو خاطره او همیشه همراه من و همه همکاران در ایرنا خواهد بود.
اینجانب ضمن تسلیت مجدد به خانواده و بازماندگان محترم آن مرحوم و همچنین همکارانم در ایرنا، از خداوند حکیم برای آن عزیز سفرکرده رحمت و مغفرت و برای بازماندگان و دوستداران ایشان، صبر و سلامتی مسألت دارم.

330291