ظرفیت‌های گردشگری روستاهای خراسان شمالی امکان‌سنجی می‌شود

سرپرست اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی خراسان شمالی با اشاره به اینکه گردشگری روستایی منبع با ارزش اشتغال‌زایی و ایجاد درآمد است، بر ضرورت امکان‌سنجی ظرفیت‌های گردشگری در روستاهای استان تأکید کرد.

تصویر ظرفیت‌های گردشگری روستاهای خراسان شمالی امکان‌سنجی می‌شود

به گزارش سایت خبری پرسون به‌نقل از روابط‌عمومی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان خراسان شمالی، علی مستوفیان روز شنبه ۱۶ مردادماه ۱۴۰۰ از روستای رئین بجنورد با هدف صحبت با مردم و مسئولان محلی و بررسی قابلیت‌های گردشگری این روستا بازدید کرد.

سرپرست اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی خراسان شمالی در این بازدید با اشاره به طبیعت عالی و بکر روستای رئین، گفت: گردشگری می‌تواند به‌وسیله مهمی برای توسعه اجتماعی‌اقتصادی جوامع روستایی تبدیل شود و نقش اساسی در توسعه و حفظ روستا دارد.

مستوفیان تصریح کرد: باید با تدوین برنامه‌های آموزشی، احیاء و توسعه زیرساخت‌های گردشگری، معرفی و شناساندن جاذبه‌ها و محصولات گردشگری روستاهای هدف، در راستای توسعه آن‌ها از منظر گردشگری، تلاش کنیم.

او عنوان کرد: اگر فرصت‌های اکوتوریستی به‌درستی و با رویکرد کارآفرینانه، برنامه‌ریزی و مدیریت شوند، فرآیند نیرومندی برای بهره‌وری اقتصادی پایدار و بدون ایجاد خسارات محیطی و تقویت حفاظت از منابع زیستی در مناطق روستایی خواهند بود.

خراسان شمالی با بیش از ۱۱۵ جاذبه گردشگری، ۲۴ منطقه نمونه ملی و استانی و هشت روستای هدف گردشگری، مقصدی بکر برای طبیعت دوستان و علاقه‌مندان به فرهنگ و آیین‌های اقوام مختلف است.

330255