لزوم ترویج امربه معروف و نهی از منکر از سوی روحانیون

دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر سیستان وبلوچستان از لزوم ترویج امربه معروف و نهی از منکر از سوی روحانیون گفت.
تصویر لزوم ترویج امربه معروف و نهی از منکر از سوی روحانیون

به گزارش سایت خبری پرسون از سیستان و بلوچستان، محسن اکبری ظهر امروز در دیدار مدیرکل سازمان تبلیغات اسلامی سیستان و بلوچستان ضمن تاکید بر مشارکت همگانی در نهادینه سازی امر به معروف و نهی از منکر در جامعه افزود: این دو فریضه واجب جزو مواردی است که هیچ اختلافی میان شیعه و سنی وجود ندارد و در بیشتر خطابه ها و سخنرانی هایشان به این دو مهم اشاره می شود.

دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر سیستان وبلوچستان افزود: یکی از آسیب های امروز این است که برخی اعظان، مداحان و سخنرانان بیشتر به نحوه شهادت امام حسین و وقایع روز عاشورا اشاره می کنند و کمتر فردی به علت و چرایی قیام ایشان اشاره دارد که در دهه اول محرم امسال صاحبان تریبون و روحانیون باید به این مساله به طور ویژه تر بپردازند.

وی با تاکید بر اینکه نمی‌شود فردی نماز بخواند و امر به معروف و نهی از منکر انجام ندهد، اظهار کرد: اکثر زیرمجموعه های دولت های مختلف پس از پیروزی انقلاب اسلامی ابعاد زیادی از امر به معروف ونهی از منکر را فراموش کرده اند و این یک نقص است که باید برطرف شود.

وی با اشاره به اینکه دولت سیزدهم کار خود را در شرایط سختی آغاز کرده است افزود: امیدواریم این دولت بتواند جلوی فسادهای موجود در کشور را گرفته و اجرای امر به معروف و نهی از منکر را به طور جدی پیگیری کند تا این حرکت جهادی و انقلابی خود موجبات رضایت مندی مردم را فراهم کند.

اکبری خاطرنشان کرد: عدم اجرای فریضتین در جامعه اول به فرد، دوم خانواده و سوم به جامعه و حکومت آسیب وارد می کند.

وی با اشاره به اینکه در بحث عفاف و حجاب باید ورود ایجابی و نه سلبی شود خاطرنشان کرد: خوشبختانه وضعیت سیستان و بلوچستان نسبت به سایر نقاط کشور بهتر است اما در زاهدان و چابهار در این خصوص مشکلاتی وجود دارد و امیدواریم با کمک دستگاه های مربوطه بتوانیم جلوی گسترش بی حجابی را گرفته و حجاب برتر را تبلیغ کنیم.

یک درصد هزینه تبلیغات انتخاباتی برای ترویج عفاف وحجاب صرف شود

مدیرکل تبلیغات اسلامی سیستان وبلوچستان نیز در این جلسه گفت: اگر یک درصد هزینه های تبلیغاتی ایام انتخابات برای ترویج عفاف و حجاب و فریضتین هزینه بشود وضعیت کشور بسیار متحول خواهد کرد.

حجت الاسلام منصور باقربیک افزود: برای نهادینه سازی امر به معروف و نهی از منکر و ترویج عفاف و حجاب در جامعه آماده همکاری و حضور در اتاق های فکر و جلسات هم اندیشی این ستاد هستیم تا پس از یافتن چرایی افزایش منکرات در سطح جامعه، راهکارها را شناسایی و روند اجرایی شدن آنها را پیگیری کنیم.

وی با بیان اینکه امر به معروف و نهی از منکر فلسفه قیام حضرت امام‌حسین(ع) بوده است، خاطرنشان کرد: متاسفانه مردم‌سیستان و بلوچستان مطالبه گر نیستند و این درحالی است که مطالبه گری به نوعی امر به معروف و نهی از منکر است و باید بر روی این نکته کار شود.

وی از آمادگی سازمان تبلیغات برای همکاری با ستاد امر به معروف ونهی از منکر سیستان وبلوچستان در بخش های مختلف خبر داد.

منبع:فارس

330191