امام جمعه قزوین:

کسی که امر به معروف می‌کند، جان و مالش به خطر نمی‌افتد

در خطبه‌های این هفته نمازجمعه قزوین امر به معروف و نهی از منکر یکی از درس‌های عاشورا خوانده شد و در مورد اهمیتش صحبت شد.
تصویر کسی که  امر به معروف می‌کند، جان و مالش به خطر نمی‌افتد

به گزارش سایت خبری پرسون از قزوین، آیت‌الله عبدالکریم عابدینی در خطبه های نماز جمعه قزوین که در مسجدالنبی(ص) برگزار می شود، اظهار کرد: در این ایام برای اینکه با قافله حضرت اباعبدالله الحسین(ع) همراه باشیم، در این ماه حماسه حسینی(ع) باید بیشترین همراهی و هماهنگی را با آن حضرت پیدا کنیم و ایام محرم و صفر فرصت خوبی برای تحقق این هدف است.

وی ادامه داد: یکی از موضوعات حول محور امام حسین(ع) این است که ما اگر می خواهیم در مکتب آن حضرت، اهل اقامه نماز، اهل زکات و اهل امر به معروف و نهی از منکر باشیم و این ها را از مکتب آن حضرت بیاموزیم بنایمان بر این باشد که با سیره و سنت اباعبدالله الحسین(ع) خودمان را هماهنگ کنیم، بنابراین محرم و عاشورای اباعبدالله الحسین(ع) دانشگاهی برای فراگیری درس های تازه از مکتب حضرت است.

نماینده ولی فقیه در استان قزوین افزود: رسول خدا(ص) فرمود من برای امر به معروف و نهی از منکر، گشودن زنجیرهای اسارت از افکار و اندیشه های مردم به رسالت مبعوث شده ام تا افکار پوسیده و شرک آلود مردم تطهیر شود. لقمان به فرزندش گفت نماز را اقامه کن، اهل امر به معروف و جلوگیری از منکر باش؛ باید از خود سوال کنیم که امر به معروف و نهی از منکر با همه اهمیتش در زندگی ما چقدر اثرگذار است؟! چقدر در زندگی از معروف حمایت کردیم؟!

امام جمعه قزوین بیان کرد: وقتی صحبت از امر به معروف و نهی از منکر می شود، گمان می کنیم اگر فلان رئیس از ما خوشش نیاید، نان ما آجر می شود، یا موقعیتمان به خطر می افتد، در روایات داریم کسی به خاطر امر به معروف و نهی از منکر نه جانش به خطر می افتد و نه رزقش کم می شود.

وی اضافه کرد: کسی که امر به معروف و نهی از منکر می کند نباید فکر کند که در زندگی دچار مشکل می شود، اتفاقا اگر امر به معروف و نهی از منکر ترک شد باید نگران رزق، آبرو و سلامت خود باشیم و اگر کسی امر به معروف کرد تحت حمایت خدا قرار می گیرد.

329636