دور این مردان را برای ازدواج خط بکشید!

هیچ انسانی کامل نیست و همه ما نواقص و ایراداتی داریم اما بعضی از رفتار های مردان نشان دهنده پیامد های ناخوشایند بعد از ازدواج هستند.
تصویر دور این مردان را برای ازدواج خط بکشید!

به گزارش سایت خبری پرسون، ازدواج از مهم ترین ارکان زندگی است که ممکن است با اشتباهی کوچک در انتخاب شریک زندگی تان زندگی را به کام شما تلخ کند اما در صورتی که نکات لازم برای انتخاب همسر مناسب را بدانید ازدواج زمینه‌های رشد و پیشرفت شما را نیز فراهم می‌سازد. بهترین مقالات علمی را در مجله پرسون مطالعه کنید.

هنگامی‌که به دنبال فرد مناسبی برای ازدواج هستید، بهتر است بدانید که کدام مردها به‌هیچ‌وجه یا به این زودی‌ها با شما ازدواج نخواهند کرد. آیا تابه‌حال فکر کرده‌اید که چرا بعضی از مردها به‌راحتی می‌توانند سال‌ها با یک زن قرار بگذارند و دوست بمانند، بدون آنکه برای ازدواج با او قدمی بردارند؟ این سوال معمولی مانند یک معمای پیچیده به‌نظر می‌رسد: آیا او دودل است یا اصلا قصد ازدواج ندارد؟ از آنجا که ما می‌خواهیم زندگی‌مان را با فرد خاصی شریک شویم و یک خانواده تشکیل دهیم، ازدواج یک هدف مشترک برای بسیاری از ماست. اما برخی از مردها نه‌تنها نمی‌خواهند ازدواج کنند بلکه وقت خانم‌هایی که خواستار تشکیل خانواده هستند نیز هدر خواهند داد.

اگر هدف‌تان از قرار گذاشتن با یک مرد، آشنایی بیشتر و درنهایت ازدواج است، لطفا از مردهایی که خصوصیت زیر را دارند، اجتناب کنید:

1-مردی که روابط قبلی متعددی داشته

هنگامی‌که روابط گذشته‌ی یک مرد آن‌قدر زیاد هستند که نمی‌توانید از آنها سر دربیاورید، می‌تواند یک علامت هشدار باشد که او فرد متعهدی نیست. شما باید کنجکاو شوید که چرا همه‌ی روابط قبلی او که کم هم نیستند، به شکست منجر شده‌اند. آیا او به طرف مقابلش خیانت کرد؟ آیا پس از یک مدت طولانی همچنان تعهدی به آن رابطه نداشت؟ آیا به دخترهای قبل از شما گفته است که قصدش ازدواج نیست؟ به‌علاوه با وجود دخترهای بسیار زیادی که قبلا در زندگی او بوده‌اند، قطعا این احتمال وجود دارد که بخواهد به یکی از روابط گذشته‌اش برگردد. بنابراین یادتان باشد که اگر به‌دنبال فرد مناسب برای ازدواج هستید، از مردانی که روابط قبلی متعددی داشته‌اند، دوری کنید.

2-مردی که معتاد است

منظور از اعتیاد هر نوع اعتیاد است. از اعتیاد به مواد مخدر و مشروبات الکلی گرفته، تا اعتیاد به کار یا بازی های کامپیوتری.اگر پسر مورد نظرتان بیشتر از آن که در جهان واقعی با مشکلات بجنگد، در خانه سرش را با بازی‌های کامپیوتری گرم میکند، بهتر است خواستگاری را برای ادامه زندگی انتخاب کنید که بالغتر از این یکی باشد. شکی در سرگرم کننده بودن بازی‌های کامپیوتری نیست، اما فردی که تمام روزش را به بازی کردن میگذراند، فرد سالمی نیست و نیاز به کمک دارد.اعتیاد باعث میشود فرد اولویت‌هایش در زندگی مشترک را از یاد ببرد. سرمایه‌های مالی خانواده را به راحتی به باد بدهد و نتواند مسئولیت‌هایش را به درستی انجام دهد. مرد معتاد به هیچ وجه مرد مناسبی برای ازدواج نیست.

3-دقیقه نودی و بی مسئولیت

مردی که تمام کارهایش را دقیقه نود انجام می‌دهد، مرد ایده آلی برای شما نخواهد بود. فردی که همیشه قبض هایش را دقیقه نود پرداخت می‌کند، سر قرار با شما دیر می‌رسد یا این که همیشه عجله دارد، نمی‌تواند مرد ایده آلی برای شما باشد از این رو که او شما را هم مانند دیگر وظایف اش در اولویت‌های آخر قرار می‌دهد. در واقع این فرد مسئولیت پذیر نیست و با این رفتارهایش تنها شما را نیز آزار می‌دهد.

این فرد همان شخصی ست که به شما قول می‌دهد تا برای سالگرد ازدواج تان فلان هدیه را بخرد یا این که یک میهمانی برایتان ترتیب دهد، اما زمان موعود که فرا می‌رسد، زیر قولش می‌زند و برای آن هزار بهانه می‌آورد. آیا این رفتار‌ها روی مخ شما نخواهد بود؟ اگر پاسخ شما مثبت است، بهتر است که دور این مرد‌ها را خط بکشید.

4-وابسته بیش از اندازه به مادر

خیلی خوب است که یک مرد از نظر احساسی به مادرش نزدیک باشد و از صمیم قلب دوستش بدارد اما آیا رابطه‌ی یک مرد با مادرش می‌تواند بر زندگی عشقی‌ او تأثیر منفی بگذارد؟ بله، اگر طرف مقابل شما تمام اسرار زندگی‌اش را با مادرش درمیان می‌گذارد و بدون اجازه‌ی او آب هم نمی‌خورد و هنوز همانند کودکی وابسته مادر است این یک زنگ خطر جدی برای شماست. چنین مردی چه نیازی به نامزد یا همسر دارد؟

5-دروغگو

حتما نباید منتظر بمانید تا مرد زندگی تان به شما خیانت کند و سپس دروغ بگوید، هر دروغی که از او می‌شنوید، زنگ خطری برای رابطه تان است. به عنوان مثال او به شما گفته که در بهترین دانشگاه درس خوانده، اما بعد‌ها متوجه می‌شوید که چنین نبوده است. شاید در این شرایط فکر کنید که او برای این که روی شما تاثیر مثبتی بگذارد، این حرف را زده و قابل بخشش است، اما واقعیت چیز دیگری است. همین دروغ‌های گاه و بیگاه او به تدریج تبدیل به دروغ‌های بزرگ‌تر و دائمی می‌شوند. آن زمانی که دیگر کاری از دست شما ساخته نیست.

6-تعصبی و غیرت بی مورد

شاید در ابتدای رابطه غیرتی بودن مرد زندگی تان برای شما جذاب باشد، اما رفته رفته می‌تواند زندگی را به کام شما تلخ می‌کند. البته همه ما، زمانی که فردی را بیش از اندازه دوست داریم، نسبت به او حساس می‌شوید، اما اگر این احساس شدت یابد، می‌تواند رابطه تان را به نابودی بکشاند. در ارتباط با این مردان، این شمایید که باید همیشه خودتان را ثابت کنید و به او نشان دهید که صادق اید و خطایی از شما سر نمی‌زند. حتی اگر تلاش کنید، باز هم به نتیجه نمی‌رسید، زیرا حسادت بخشی از شخصیت او شده که تغییر آن نیز غیر ممکن است؛ بنابراین اجازه ندهید که افسار زندگی شما را فرد دیگری با حساسیت‌های بی جا به دست گیرد. غیرتی بودن نشان دهنده بی اعتمادی او به شماست و رابطه‌ای که بر پایه بی اعتمادی بنا شود، پایدار نخواهد بود.

7-هنوز به فکر رابطه قبلی اش است

کاملا طبیعی است که یک مرد گاهی اوقات در لابه‌لای حرف‌هایش به رابطه‌ی قبلی‌اش اشاره کند اما اگر این کار را بیش‌ازحد و به دفعات زیاد انجام می‌دهد، می‌تواند یک علامت هشدار باشد. اگر طرف مقابل شما دائما به رابطه‌ی قبلی‌اش فکر می‌کند، نشانه‌ی آن است که برای تعهد به شما آمادگی لازم را ندارد. وقتی مرد موردنظر شما مدام در مورد رابطه‌ی قبلی‌اش صحبت می‌کند، یعنی برای شما یا احساسات‌تان هیچ احترامی قائل نیست.

8-مردی که پس اندازی برای اینده اش ندارد

درحالی‌که خرج‌کردن و لذت‌بردن از پولی که به‌دست می‌آوریم، خیلی هم خوب است اما کسی که تمام حقوق ماهیانه‌اش را با ولخرجی از دست می‌دهد، به فکر آینده‌ی خود نیست. چنین مردی نه‌تنها از لحاظ مالی در مورد آینده‌اش فکر نمی‌کند بلکه در درازمدت نیز برنامه‌ی خاصی برای آینده ندارد. او برای برپایی مراسم عروسی و حتی خرید حلقه‌های نامزدی باید مقداری پول داشته باشد. اما اگر نمی‌تواند ماهیانه هیچ مقدار پولی پس‌انداز کند، آنگاه پول خرید حلقه‌ یا مراسم عروسی را از کجا خواهد آورد؟ پاسخ ساده است؛ او نه تنها حلقه نمی‌خرد بلکه اصلا به ازدواج فکر هم نمی‌کند.

9-مردی که ثبات شغلی ندارد یا بیکار است

دوام آوردن در بازار کار به‌هیچ‌وجه ساده نیست اما اگر یک مرد دائما از شغلی به شغل دیگر می رود و یا بیکار است، این یک علامت هشدار برای شماست. چنین فردی نه‌تنها نمی‌تواند یک شغل ثابت داشته باشد بلکه شاغل‌بودن از نظر او یکی از فاکتورهای مهم زندگی‌اش به‌حساب نمی‌آید. با جدی نگرفتن مسئله‌ی مهمی مانند پول درآوردن، او چرا باید به ازدواج فکر کند یا طرف مقابلش را جدی بگیرد؟

330128