حمله عربستانی‌ها به کاراته کای طلایی ایران

پیروزی سجاد گنج زاده مقابل حریف عربستانی خود در فینال، واکنش‌های منفی عربستانی‌ها را به همراه داشت.
تصویر حمله عربستانی‌ها به کاراته کای طلایی ایران

به گزارش سایت خبری پرسون، در آخرین روز از رقابت‌های المپیک توکیو سجاد گنج‌زاده کاراته‌کای ایران موفق شد یک مدال طلای خوش‌رنگ را برای کاروان کشورمان به ارمغان آورد تا ایران با صعودی قابل توجه در جدول مدالی مسابقات به رده بیست و هفتم برسد.

طلای گنج‌زاده در کاراته، اما با حاشیه‌هایی همراه بود؛ در مسابقه فینال او مقابل طارق حمدی، نماینده عربستان سعودی قرار گرفت و در شرایطی که با نتیجه ۴ بر یک عقب بود، ضربه‌ای که ورزشکار سعودی به صورت کاراته‌کای ایران زد باعث دیسکالیفه شدن او و قهرمانی گنج‌زاده شد.

در حالی که هنوز ۲ دقیقه از مبارزه باقی مانده بود و طارق حمدی از عربستان با یک ضربه پا به صورت و گردن گنج زاده، کاراته کای ایرانی را بیهوش روی زمین انداخت. داور بالای سر گنج زاده شمارش معکوس را می‌شمرد و او که خیلی عجیب نقش بر زمین شده بود، هیچ علائمی از خودش نشان نمی‌داد. بعد از دقایقی که پزشکان روی تاتامی آمدند، کار به برانکارد و تعدادی از عوامل اورژانس کشید که تا سجاد گنج زاده را به خاطر مصدومیت شدید بیرون از تاتامی ببرند. در این هنگام و در حالی که سالن در سکوت عجیبی فرو رفته بود، داوران جمع شدند و با یکدیگر مشورت کردند. بعد از لحظاتی داور وسط رای نهایی را به سود کاراته‌کای ایران صادر کرد و گنج‌زاده به مدال طلا رسید.

این مدال طلای عجیب، اما واکنش‌های مختلفی در فضای مجازی نزد کاربران ایرانی و خارجی داشته است. در کنار همه توییت‌ها و مطالبی که ورزشدوستان در داخل کشور منتشر کردند، واکنش عربستانی‌ها به این موضوع هم جالب و البته عجیب بوده است.

بسیاری از کاربران عربستانی بعد از مسابقه فینال و بر گردن انداختن مدال طلا توسط گنج‌زاده به صفحه رسمی این ورزشکار برجسته ایرانی در اینستاگرام رفتند و زیر آخرین پست او کامنت‌هایی گذاشتند.

بخشی از این کامنت‌ها در عین ناباوری توهین‌هایی است که سعودی‌ها به گنج زاده انجام دادند که عجیب به نظر می‌رسد و نشان می‌دهد چقدر آن‌ها از شکست ورزشکارشان مقابل نماینده ایران دلخور و ناراحت شدند.

ناراحتی عربستانی‌ها از آنجایی بیشتر شده که این کشور در تاریخ رقابت‌های المپیک هیچ مدال طلایی به دست نیاورده بود و اگر این کاراته‌کا به مدال طلا می‌رسید اولین طلای تاریخ این کشور به دست می‌آمد. از این رو کاربران عربستانی خشم خود را از اتفاقات فینال امروز کاراته زیر پست گنج‌زاده خالی کردند.

اگر سری به صفحه اینستاگرامی کاراته‌کای ایران بزنید، با کامنت‌هایی که پرچم عربستان عمده آن‌ها است مواجه می‌شوید. ورزش دوستان این کشور با انتشار استیکر پرچم عربستان زیر آخرین پست گنج‌زاده اعتراض خود را نشان دادند.

بخشی دیگر از این کامنت‌ها از سوی عربستانی‌ها اعتراض به داوران است که اعتقاد دارند آن‌ها با روابط پشت پرده مدال طلا را به ایران دادند در حالی که باید گنج‌زاده را بازنده اعلام می‌کردند! این واکنش‌های عجیب البته موضوعات دیگری نیز در خود گنجانده است.

به عنوان نمونه یکی از کاربران عربستانی با زبان عربی خطاب به گنج زاده نوشته است: «خداراشکر که بازیگر خوبی هستی!»

تعدادی دیگر از کاربران عربستانی اعتقاد دارند گنج زاده مقابل ضربه طارق حمدی اغراق کرده تا داوران رای به برتری اش بدهند در حالی که روی تاتامی بازی را تا آن دقیقه باخته بود.

یکی دیگر از کاربران عربستانی نوشته: «طلا برای ما بود، شما ادای قهرمان را در می‌آوری»!

این واکنش‌های عجیب در حالی صورت گرفته که قوانین کاراته در تمام دنیا یکسان است و ضربه‌ای که طارق حمدی به صورت ورزشکار ایران زد، در قوانین این رشته ورزشی جایی ندارد و در بسیاری از مواقع دیده شده که داوران رای به دیسکالیفه شدن کاراته‌کاها بعد از پا انداختن‌های غیرقانونی داده‌اند.

البته که در همین آخرین پست سجاد گنج‌زاده پیام‌های تبریک و روحیه‌بخش هموطنان خودمان به خوبی نشان می‌دهد که این کاراته‌کا کارش را به درستی انجام داده و توانسته با مدال خوشرنگ خود دل مردم ایران را که به افتخارآفرینی‌های ورزشکاران عادت دارند، شاد کند.

منبع: ورزش۳

330017