اولین مصاحبه داور فینال جنجالی کاراته

داور ترک که فینال کاراته مردان در بازی‌های المپیک توکیو را قضاوت می‌کرد، گفت که او و خانواده‌اش از زمانی که یک بازیکن عربستانی را به دلیل صدمه زدن به رقیب ایرانی‌اش محروم کرده، بارها تهدید به مرگ شده است.
تصویر اولین مصاحبه داور فینال جنجالی کاراته

به گزارش سایت خبری پرسون، کوباس داور ترکیه‌ای دیدار جنجالی فینال سجاد گنج‌زاده و حریف عربستانی در المپیک ۲۰۲۰ توکیو برای اولین بار درباره این مبارزه صحبت کرد. او گفت که تهدید به قتل شده است.

به نقل از (MEE)، داور ترک که فینال کاراته مردان در بازی‌های المپیک توکیو را قضاوت می‌کرد، گفت که او و خانواده‌اش از زمانی که یک بازیکن عربستانی را به دلیل صدمه زدن به رقیب ایرانی‌اش محروم کرده، بارها تهدید به مرگ شده است. او می‌گوید که "آنها من را در نبرد بین ایران و عربستان سعودی قرار داده‌اند. من کاری به آن ندارم".

اوگور کوباس روز سه شنبه در گفت‌وگوی تلفنی گفت: من به ورزش و صلح اعتقاد دارم. من فقط از قوانین پیروی کردم و هیچ چیز سیاسی در این مورد وجود ندارد.

کوباس ۴۹ ساله و چهار داور دیگر به طور مشترک طارق حامدی بازیکن عربستانی را در یک صحنه جنجالی در المپیک توکیو محروم کردند، زیرا او با ضربه به گردن سجاد گنج‌زاده ملی‌پوش ایرانی لگد زد. در آن زمان حامدی ۴-۱ پیش بود که اگر مبارزه ادامه داشت،‌ می‌توانست اولین مدال طلای تاریخ عربستان را کسب کند.

کوباس افزود: در آن صحنه، من با دومین پزشک که در فدراسیون جهانی کاراته کار می‌کرد صحبت کردم و پزشک تایید کرد که بازیکن ایرانی نمی‌تواند مبارزه را کامل کند. سپس من و چهار داور دیگر به اتفاق آرا تصمیم گرفتیم که بازیکن عربستانی را محروم کنیم، زیرا قوانین ما را ملزم به انجام این کار می‌کرد.

وی ادامه داد: پس از این ماجرا، من بیش از ۱۰۰ هزار پیام تهدید و توهین‌آمیز در اینستاگرام دریافت کردم. این دیوانه کننده است. آنها مرا تهدید به مرگ کرده‌اند. این اشکالی ندارد، اما آنها به همسر و پسرم نیز حمله کرده‌اند و به آنها گفته‌اند که همه ما را خواهند یافت و ما را خواهند کشت!

یکی از کاربران توئیتری سعودی مدعی شده که کوباس "مدال طلا" را از حامدی دزدیده، زیرا او یکی از وفاداران حزب رجب طیب اردوغان رئیس جمهور ترکیه است. کوباس این اتهام را رد می‌کند.

حساب‌های سعودی همچنین کوباس را متهم کرده‌اند که او یک توییتی که سعودی‌ها را "سگ بادیه نشین" خوانده، لایک کرده است. کوباس گفت که او هرگز از این توییت خوشش نیامده و حتما آن فوتوشاپ بوده است. وی گفت: عرب ها برادران ما هستند که صدها سال با آنها زندگی کردیم. پسرم بیمار کووید است و از این حملات بسیار متاثر شد.

کوباس می گوید مردم باید روی شادی المپیک تمرکز کنند. این ها همه مربوط به بازی و جشن گرفتن ورزش است.

منبع: ایسنا

331002