معاون راهداری اداره‌کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان زنجان:

زمین خودرو را در خود بلعید

معاون راهداری اداره‌کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان زنجان از فرونشست زمین به علت نشتی آب و سقوط یک خودرو به داخل آن در جاده گرماب خبر داد.
تصویر زمین خودرو را در خود بلعید

به گزارش سایت خبری پرسون از زنجان، جواد یوسفی در مورد علت فرونشست زمین در نزدیکی روستای توتورقان گرماب و سقوط یک خودرو به داخل این چاله، اظهار کرد: طبق بررسی اولیه علت این حادثه یا مربوط به رد شدن لوله آب کشاورزی از این نقطه و احتمال نشتی آب از آن بوده و یا آب به لایه‌های زیرین جاده در این مسیر نفوذ کرده و سبب ایجاد حفره شده است.

وی با اشاره به اینکه حفره ایجاد شده روز گذشته (۱۵ مردادماه) سبب سقوط یک دستگاه پژو به آن شده است، ابراز کرد: در این خودرو یک فرد بیمار نیز حضور داشت که دچار جراحت شده و امیدواریم مشکل جدی برای سرنشینان آن رخ نداده باشد.

معاون راهداری اداره‌کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان زنجان تصریح کرد: صبح دیروز بلافاصله پس از وقوع این حادثه عملیات مرمت آغاز و با خاک‌ریزی تعمیرات لازم انجام شده است. همچنین امور آب نیز موظف شده است که نشتی آب را اصلاح کند.

وی به سیل در روزهای اخیر اشاره کرد و گفت: این سیل به میزان قابل توجهی به ابنیه فنی و تأسیسات راه‌های استان خسارت وارد کرده است که این میزان خسارت به پل‌ها، ابنیه فنی و راه‌های شهرستان‌های ماه‌نشان، ایجرود، خدابنده و زنجان بیشتر دیده می‌شود.

این مسئول با اشاره به اینکه کارشناسان در حال برآورد خسارت سیل هستند، عنوان کرد: برآوردهای اولیه حاکی از خسارت ۱۵.۵ میلیارد تومانی به راه‌ها دارد. راهداران استان با همه توان و امکانات و تجهیزات در مناطق سیل‌زده استقرار یافته و در حال انجام فعالیت هستند.

یوسفی ادامه داد: در حال حاضر ۱۰۰ راهدار در قالب ۱۰ تیم عملیاتی به همراه ۵۰ دستگاه ماشین‌آلات مشغول هدایت و بازگشایی و پاکسازی ریزش‌های ناشی از سیل در مناطق سیل‌زده استان هستند. با تلاش شبانه‌روزی راهداران و تخصیص به موقع اعتبارات مورد نیاز برای بازسازی خسارات به وجود آمده، امیدواریم شاهد تسریع در بازسازی و زدودن اثرات ناشی از سیل باشیم.

منبع: ایسنا

329797

نظرات شما ( 1 نظر )

hayvr |
شنبه 23 مرداد 140020:23
عالی