فیروزی پوربادی:

کاهش ترددها موثرترین راه کنترل کروناست/ نباید نسبت به این ویروس سهل انگاری کنیم

یک عضو کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی ضمن تاکید بر ضرورت رعایت پروتکل های بهداشتی گفت:اکثر نقاط کشور درگیر موج سهمگینی از بیماری کرونا شده که تنها راه کنترل این وضعیت توجه به رعایت پروتکل های بهداشتی است.
تصویر کاهش ترددها موثرترین راه کنترل کروناست/ نباید نسبت به این ویروس سهل انگاری کنیم

به گزارش سایت خبری پرسون، رحمت الله فیروزی پوربادی با اشاره به ضرورت رعایت پروتکل های بهداشتی، بیان کرد: متاسفانه امروز کشور درگیر موج سهمگینی از شیوع بیماری کرونا شده است و قدرت سرایت نوع دلتا چندین برابر سویه های قبلی می باشد. فلذا رعایت پروتکل های بهداشتی یک ضرورت به شمار می رود.

وی در ادامه اظهار کرد: اکنون روزانه شاهد اعلام آماری مبنی بر درگذشت ۴۰۰ نفر و حتی بیشتر هستیم و به گفته کارشناسان در صورت ادامه روند موجود این رقم بالاتر نیز خواهد رفت. امروز در بخشی از نقاط کشور برای تامین امکانات درمانی و تخت های بیمارستانی با مشکل روبرو بوده و حتی در تامین برخی از ابتدایی ترین امکانات درمان نظیر سرم و آمپول موثر بر این بیماری با مشکل مواجه هستیم.

نماینده مردم نطنز در مجلس شورای اسلامی، تصریح کرد: به گفته کارشناسان حتی افرادی که واکسن دریافت کردند می توانند به این بیماری مبتلا شده و یا ناقل بیماری شوند. اکنون موثرترین راه کنترل این بیماری کاهش ترددها و به حداقل رساندن اجتماعات است. فقط باید در موارد ضروری از خانه خارج شد. همه باید دست به دست هم داده و پروتکل های بهداشتی را با جدیت دنبال کنند. نباید نسبت به این بیماری سهل انگار شد و اجرای پروتکل ها را نادیده گرفت.

وی در ادامه تاکید کرد: امروز لازم است تا همه بخش ها با ستاد ملی کرونا همکاری داشته و هماهنگ با آن گام بردارند. اجرای دستورالعمل های بهداشتی باید با جدیت دنبال شود.

منبع : ایسنا

329793