نواختن ناقوس هشدار کرونایی/ ساعت 20، زمان تعطیلی پاساژ‌های زنجان

فرماندار زنجان گفت: فعالیت اصناف در پاساژ‌های زنجان حداکثر تا ساعت ۲۰ میسر است.
تصویر نواختن ناقوس هشدار کرونایی/ ساعت 20، زمان تعطیلی پاساژ‌های زنجان

به گزارش سایت خبری پرسون از زنجان، رضا عسگری فرماندار زنجان در رابطه با محدودیت‌های در نظر گرفته شده برای پیشگیری از شیوع ویروس کرونا، گفت: باتوجه به اینکه در حال حاضر بی‌توجهی مردم به رعایت شیوه‌نامه‌های بهداشتی بسیارنگران‌کننده شده است اعمال محدودیت‌های کرونایی ضروری است و اگر همکاری مردم خوب باشد می‌توانیم این موج را مدیریت کنیم.

او با اشاره به اینکه تردد مردم در مراکز شهر و پاساژ‌ها افزایش یافته است، افزود: از امروز چهارشنبه ۱۳ مردادماه زمان فعالیت اصناف در پاساژ‌ها و فضا‌های مسقف حداکثر تا ساعت ۲۰ خواهد بود و این دستورالعمل فعلا شامل واحد‌ها و صنوفی که خارج از این مراکز هستند، نمی‌شود اما کسبه در نظر داشته باشند که در صورت بی‌توجهی به توصیه های بهداشتی، محدودیت‌ها تشدید خواهد شد.

فرماندار زنجان با اشاره به اینکه دستورالعمل های محرم از سوی ستاد ملی و استانی پیشگیری و مقابله با کرونا ابلاغ شده است، گفت: برخی از هیئت‌های مذهبی مراسم استقبال از محرم را آغاز کرده اند، اما باید آگاه باشند هرگونه تجمع در فضای بسته ممنوع است و شیوه‌نامه‌ها به اداره تبلیغات اسلامی و شورای هیئات مذهبی ارسال شده است.

او با اشاره به اینکه مراسم عزاداری محرم می‌تواند در محوطه مدارس و محیط‌های باز مورد تأیید مسئولان بهداشت و درمان برگزار شود، ادامه داد: این مراسمات باید با تعداد محدود و با رعایت شیوه‌نامه‌های بهداشتی تدارک دیده شود.

عسگری گفت: کنترل لازم برای رعایت دستورالعمل‌ها و محدودیت‌ها صورت می‌گیرد و دستگاه قضا با کسانی که برای سلامت مردم اخلال ایجاد کنند، برخورد جدی خواهد کرد.

این مسئول رعایت شیوه‌نامه‌های بهداشتی در حمل و نقل عمومی را نامطلوب توصیف کرد و افزود: در روز‌های اخیر شاهد تراکم جمعیت در ناوگان حمل و نقل بودیم به طوری که در بخش حمل و نقل برون شهری نیز فقط در ترمینال شاهد رعایت شیوه‌نامه‌ها هستیم و در ادامه مسیر به حالت عادی بازمی‌گردد که این موضوع سلامت مسافران را به خطر می‌اندازد.

عسگری با اشاره به اینکه در حال حاضر مردم مراسم ترحیم و عروسی را در منازل و باغات برگزار می‌کنند و و وضعیت حضور مردم در آرامستان نیز نگران‌کننده است، گفت: همچنین اکنون شاهدیم که رستوران‌ها پذیرش مشتری دارند و چنانچه این‌ مراکز خدمات بیرون‌بر ارائه ندهند، مجبور به تعطیلی آن‌ها خواهیم بود.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

329093