جانشین ستاد پیشگیری و مقابله با کرونا استان خبر داد:

بررسی تعطیلی کامل قزوین به دلیل تداوم شرایط قرمز کرونا

حبیبی، جانشین ستاد پیشگیری و مقابله با کرونا استان قزوین گفت: از ابتدای شیوع کرونا تاکنون طی ۲-۳ روز اخیر بیشترین حجم شناسایی بیماران و مراجعات به بیمارستان‌ها و بستری در استان قزوین به ثبت رسیده است.
تصویر بررسی تعطیلی کامل قزوین به دلیل تداوم شرایط قرمز کرونا

به گزارش سایت خبری پرسون از قزوین، وی با بیان اینکه همه مناطق استان قزوین در وضعیت قرمز کرونایی به سر می‌برند، اظهار داشت: تخت‌های بیمارستان‌ها در استان قزوین تکمیل شده است و به این دلیل قرنطینه و مراقبت خانگی باید در دستور کار قرار بگیرد.

حبیبی با اشاره به اینکه در خطرناک‌ترین شرایط از زمان شیوع کرونا تاکنون قرار گرفته ایم، تصریح کرد: متاسفانه هیچ نشانی از کاهش آمار بیماران و تعداد بستری‌ها به چشم نمی‌خورد و آمار همچنان صعودی است.

سخنگوی ستاد پیشگیری و مقابله با کرونا با بیان اینکه اگرچه سرعت واکسیناسیون بسیار بالا رفته، اما این موضوع کفایت نمی‌کند، گفت: سویه دلتا کرونا به صغیر و کبیر رحم نمی‌کند و حتی بعضا افرادی که دو مرحله واکسن زده اند نیز مبتلا و گرفتار شده اند و شهروندانی که واکسن زده اند نیز باید مراقبت‌های لازم را داشته باشند.

حبیبی گفت: متاسفانه رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی کرونا در شرایطی که در بدترین وضع ممکن از ابتدای شیوع کرونا تاکنون قرار داشته ایم، بسیار ضعیف بوده و به زیر ۴۰ درصد رسیده است.

جانشین ستاد پیشگیری و مقابله با کرونای استان قزوین تصریح کرد: در چنین شرایطی حضور در مراسم عروسی و ترحیم، شرکت در اجتماعات، پارک گردی و بازار گردی و عدم استفاده از ماسک و فاصله گذاری اجتماعی می‌تواند بهایی به قیمت جان داشته باشد.

وی افزود: در شرایط فعلی کادر درمان دچار خستگی مفرط و فرسودگی شده و بسیاری از آنان گرفتار کرونا شده اند و انتظار می‌رود مردم با مراعات خود قدردان زحمات پرستاران و پزشکان باشند

328935

مطالب مرتبط