مسابقه «۷۷ ساعت» با حضور بازیگران کاربلد

مسابقه «۷۷ ساعت» به تهیه‌کنندگی و کارگردانی سعید ابوطالب با اجرای شهرزاد کمال زاده و کاوه خداشناس و داوری رامتین خداپناهی و لیلا اوتادی مدتی است از شبکه آموزش در حال پخش است.
تصویر مسابقه «۷۷ ساعت» با حضور بازیگران کاربلد

به گزارش سایت خبری پرسون، مسابقه «۷۷ ساعت» با هدف تقویت مهارت‌های آموزشی، به‌کارگیری تکنیک‌های فنی - علمی و ایجاد حس هیجان و ماجراجویانه جوانان در شبکه آموزش تهیه و تولید شده است.

در این مستند - مسابقه سه گروه سه نفره در ۷۷ ساعت پیوسته با یکدیگر مسابقه می‌دهند که در هر مسابقه یک بازیگر همراه گروه‌ها حضور دارد و در نقش مربی هم ایفای نقش می‌کند.

مجید افشاری، ارسلان قاسمی، سپند امیر سلیمانی، شیدا یوسفی، سولماز حصاری، نگین معتضدی و آرام جعفری چهره‌هایی هستند که سرگروهی تیم‌های مختلف شرکت‌کنندگان را برعهده دارند.

در پایان مسابقه و انتخاب گروه برتر، بازیگر به اتفاق گروه منتخب به مرحله بعدی صعود می‌کند.

داوران متشکل از لیلا اوتادی و رامتین خداپناهی در کنار دو کارشناس دانشگاهی، عجمی و اسماعیلی مسابقه‌ها را داوری کرده و نهایتا ۹ گروه را برای نیمه نهایی انتخاب می‌کنند.

سعید ابوطالب تهیه کننده در توضیح نحوه اجرای «مسابقه ۷۷» گفت: مسابقه ۷۷ یک مسابقه علمی- کاربردی است و به نوعی بر مهارت آموزشی تکیه دارد و شرکت کنندگان آن از بین جوانان نخبه و خانواده‌هایی که از طریق فراخوان برنامه نام‌نویسی کردند، انتخاب شدند.

وی با اشاره به شرکت هزاران نفر برای شرکت در مسابقه گفت: افرادی برای انجام این مسابقه برگزیده شدند که دارای تحصیلات دانشگاهی، توانایی‌های تکنیکی و آمادگی فیزیکی - جسمانی مناسب بودند.

ابوطالب افزود: مجموعا برای ۹ مسابقه مقدماتی، ۲۷ گروه سه نفره (یعنی ۸‍۱ نفر) از بین داوطلبان در این فراخوان انتخاب شدند که گروه‌های سه نفره گروه‌های دوستی، هم‌کلاسی، همکار یا خانواده (محارم) هستند.

تهیه کننده این برنامه افزود: مسابقه به صورت ۷۷ ساعت پیوسته انجام می‌شود و گروه‌های شرکت کننده در این مدت زمان در فضای مسابقه حضور دارند و ۷۷ ساعت وقت دارند مسیرهای درنظر گرفته شده را طی کنند و علاوه بر فضای هیجانی و ماجراجویانه، یک سری بخش‌های علمی - فنی مسابقه را پشت سر بگذارند که بی‌شک افراد گروه باید از توانایی‌ها مورد نیاز برخوردار باشند. بخش‌هایی مثل عبور از رودخانه و پل‌سازی برای عبور از آن، از جمله توانایی‌های یکی از بخش‌های این مسابقه است.

بعد از پایان ۷۷ ساعت این گروه‌ها وارد استودیو که در فضای بسیار بزرگ و باز، طراحی و ساخته شده، وارد می‌شوند و پس از بررسی داوران و نظر کارشناسان، گروهی که بالاترین امتیاز را کسب کرده باشد به مرحله نیمه نهایی راه می‌یابد.

ابوطالب تصریح کرد: در مرحله نیمه نهایی، بازیگری که همراه این سه نفر بوده به جمع شرکت کننده‌ها اضافه می‌شود و در واقع در مسابقه نیمه نهایی، گروه ما چهار نفره است.

کارگردان «مسابقه ۷۷» افزود: بعد از انجام مسابقه در مرحله نیمه نهایی، سه گروه برای مرحله پایانی و نهایی انتخاب و قاعدتا مراحل مسابقه از لحاظ تکنیکی و فنی سخت‌تر و شرایط ماجراجویانه پیچیده‌تر می‌شود و احتمال طولانی‌تر شدن مدت زمان مسابقه و افزودن قابلیت و توانایی‌های جدید در این مرحله هم وجود دارد.

ابوطالب خاطرنشان کرد: تاکنون ۹ مسابقه برگزار شده و ۶۳ قسمت آماده پخش است و به امید خدا در مهرماه ۱۴۰۰، مرحله نیمه نهایی مسابقه و ادامه آن ضبط می‌شود.

«مسابقه ۷۷» از اسفند ۹۹ روی آنتن شبکه سه است و هرشب ساعت ۲۳ از شبکه آموزش پخش می‌شود.

328822