معاون پژوهش و برنامه ریزی اداره کل آموزش و پرورش استان:

توزیع تجهیزات کارگاهی با اعتبار ۲۰ میلیارد ریالی در مدارس زنجان

معاون پژوهش و برنامه‌ریزی اداره کل آموزش و پرورش استان زنجان از توزیع تجهیزات کارگاهی و آموزشی در سطح مدارس نواحی و مناطق ۱۴ گانه استان با اعتباری بالغ بر ۲۰ میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال خبر داد.
تصویر توزیع تجهیزات کارگاهی با اعتبار ۲۰ میلیارد ریالی در مدارس زنجان

به گزارش سایت خبری پرسون از زنجان، حسین حسنلو با اشاره به توسعه کمی و کیفی تجهیزات آموزشی در مدارس افزود: این تجهیزات آموزشی در بخش‌های فنی و حرفه ای، عمومی و مراقبت در برابر آسیب‌های اجتماعی و در قالب پروژه مهر تهیه و توزیع شد.

وی اضافه کرد: تامین تجهیزات کارگاهی و آموزشی و بروز کردن امکانات آموزشی در مدارس یکی از اولویت‌های اصلی اداره کل آموزش وپرورش استان بوده و در این خصوص و با نیازسنجی نسبت به توزیع آن اقدام کرده است.

این مسوول ادامه داد: پیش از این نیز در بهمن سال گذشته توزیع تجهیزات کارگاهی هنرستان‌های مناطق تابعه استان که از محل اعتبارات ملی و استانی خریداری شده بود، در قالب کاروان تجهیزات، انجام شد.

وی اظهار داشت: تجهیزات کارگاهی هنرستان‌ها از محل اعتبارات ملی و استانی با اعتباری بالغ بر ۳۰ میلیارد ریال به صورت عقد قرارداد با همکاری معاون علمی و فناوری رئیس جمهوری از کارخانجات تولید داخل و در قالب تجهیزات ایران ساخت، تهیه و در مناطق توزیع شد.

حسنلو افزود: توزیع تجهیزات کارگاهی هنرستان‌ها با تأکید بر توسعه کمی و کیفی آموزش‌های فنی و حرفه‌ای و کاردانش بر اساس اسناد بالادستی و برنامه ششم توسعه بوده است.

وی اظهار داشت: تجهیزات کارگاهی در امر یادگیری هنرجویان مهم و ضروری است که در این راستا حمایت و پیگیرهای خوبی از سوی اداره کل در امر تامین تجهیزات کارگاهی هنرستان‌ها انجام گرفته است.

معاون پژوهش و برنامه‌ریزی اداره کل آموزش و پرورش استان زنجان با اشاره به اینکه توسعه کمی و ایجاد رشته محل‌های جدید در مناطق بر اساس آمایشی و نیاز مناطق است خاطرنشان کرد: توزیع تجهیزات نیز بر اساس شاخه‌های تحصیلی با اولویت‌بندی رشته محل های جدید، تغییر محتوای کتب و استانداردسازی کارگاهی انجام گرفته است.

منبع: ایرنا

328464