از ابتدای امسال تا کنون:

صدور و تمدید هشتاد پروانه استاندارد در یزد

مدیرکل استاندارد استان یزدگفت: از ابتدای امسال تا کنون،80 پروانه کاربرد علامت استاندارد اجباری و تشویقی صادر و تمدید شد.
تصویر صدور و تمدید هشتاد پروانه استاندارد در یزد

به گزارش سایت خبری پرسون از یزد، محمدرضا زارع بنادکوکی که در نشست تخصصی بررسی عملکرد حوزه اجرای استاندارد گفت: بر اساس تکلیف قانونی و در راستای شرح وظایف ابلاغی از سوی سازمان ملی استاندارد ایران و لزوم پایش مهلت و تاریخ اعتبار پروانه های استاندارد صادره که معمولا سه ساله می باشد، طی این مدت 37 پروانه استاندارد اجباری و تشویقی در این حوزه تمدید شده است که در مقایسه با مدت مشابه پارسال 100درصد رشد داشته ایم.

وی ادامه داد: طی این مدت 41 فقره پروانه کاربرد علامت استاندارد اجباری و تشویقی صادر شده است، ضمن این که 10مورد صدور مجوز استاندارد اجباری را نیز در گزارش عملکرد حوزه نظارت بر اجرای استاندارد اداره کل را شاهد هستیم .

این مسئول تصریح کرد: از ابتدای امسال تاکنون 16فقره پروانه کاربرد علامت استاندارد اجباری و تشویقی باطل، که در مقایسه با مدت مشابه پارسال 12درصد کاهش ابطال در گزارش عملکرداداره کل، به چشم می خورد.

مدیرکل اداره استاندارد استان یزددر ادامه گفت: از مجموع پروانه های ابطال شده،15فقره اجباری و یک فقره مابقی، تشویقی بوده است ضمن این که طی این مدت یک فقره تعلیق پروانه کاربرد علامت استاندارد اجباری را هم پشت سر گذاشته ایم.

زارع در پایان خاطر نشان ساخت: در مدت مشابه سال های 98 و 99 تعدادپروانه های کاربرد علامت استاندارد اجباری و تشویقی باطل شده، یکصدو58 فقره بوده که عملکرد امسال این اداره کل، نشان گر رشد شاخص های کیفی و اهتمام بیشتر تولید کنندگان به حفظ علامت استاندارد ملی ایران بوده است.

انتهای پیام/

حیران_استان یزد

328404