استاندار:

آب شُرب شهری و کشاورزی در کردستان استاندارد سازی می‌شود

استاندار کردستان گفت: یکی از مهمترین خواسته‌های مردم کردستان، مسئله استانداردسازی آب شرب در این استان است که خوشبختانه تاکنون کارهای عملی بسیاری برای محقق شدن این خواسته انجام گرفته شده است به نحوی که در آینده‌ای نزدیک مشکل آب هم در بحث آب شرب شهری و هم کشاورزی در کردستان برطرف می شود.
تصویر آب شُرب شهری و کشاورزی در کردستان استاندارد سازی می‌شود

به گزارش سایت خبری پرسون در کردستان، بهمن مرادنیا؛ استاندار کردستان امروز در حاشیه بازدید از تصفیه‌خانه فاضلاب شهر سنندج که با حضور مدیرعامل آب ونیروی ایران برگزار شد، در جمع خبرنگاران گفت: خوشبختانه علیرغم مشکلات اعتباری و ریالی شاهد افتتاح و بهره‌برداری از طرح‌های موجود در سطح استان کردستان هستیم.

استاندار کردستان گفت: یکی از مهمترین خواسته‌های مردم کردستان، مسئله استانداردسازی آب شُرب در این استان است که خوشبختانه تاکنون کارهای عملی بسیاری برای محقق شدن این خواسته انجام گرفته شده است به نحوی که در آینده‌ای نزدیک مشکل آب هم در بحث آب شُرب شهری و هم کشاورزی در کردستان برطرف می شود.

مرادنیا در ادامه سخنان خود تاکید کرد: برای تکمیل پروژه‌های آبرسانی همانند پروژه آبرسانی از سد «ژاوه» به اراضی کشاورزی دهگلان و قروه نیازمند اعتباری بالغ بر 770 میلیارد تومان هستیم.

استاندار کردستان اظهار داشت: خوشبختانه شرکت آب و نیروی ایران برای اتمام پروژه سدهای «آزاد» و «ژاوه» قول همکاری و مساعدت لازم را داده است و امیدواریم که این وعده‌ها هرچه سریعتر محقق شوند.

مدیر ارشد استان کردستان افزود: طبق بررسی‌های انجام گرفته شده برای انتقال آب از سد «قوچم» به شهرستان‌های دهگلان و قروه نیازمند اعتباری بالغ بر 600 میلیارد تومان هستیم که این مبلغ باید با همکاری بانک‌‌های عامل تامین شود.

سیدعثمان محمودی ـ استان کردستان

323859