سرپرست اداره‌کل استاندارد استان زنجان:

ادویه «مامان‌گلی» با نشان استاندارد جعلی توزیع می‌شود

سرپرست اداره‌کل استاندارد استان زنجان گفت: نشان استاندارد ادویه «مامان‌گلی» جعلی است.

تصویر ادویه «مامان‌گلی» با نشان استاندارد جعلی توزیع می‌شود

به گزارش سایت خبری پرسون از زنجان، سیروس صارمی اظهار کرد: گزارش‌های میدانی بازرسان این اداره‌کل، حاکی از توزیع و فروش محصول ادویه (در انواع مختلف) با علامت استاندارد جعلی در سطح مراکز عرضه استان است.

وی افزود: این محصولات که با نام تجاری «مامان گلی» با علامت استاندارد جعلی در فروشگاه‌ها عرضه می‌شود، فاقد پروانه کاربرد علامت استاندارد ایران است.

این مسئول با بیان اینکه جعل علامت استاندارد یکی از مشکلات عمده محسوب می‌شود، ادامه داد: طبق تبصره ماده ۷۵۶ قانون مجازات اسلامی مصوب ۱۳۹۲، هر کسی عمداً و بدون داشتن مستندات و مجوز رسمی داخلی و بین‌المللی و به منظور القای شبهه در کیفیت تولیدات و خدمات از نام و علائم استاندارد ملی یا بین‌المللی استفاده کند، به حداکثر مجازات مقرر در این ماده، محکوم می‌شود.

سرپرست اداره‌کل استاندارد استان زنجان، ضمن هشدار به متخلفان از شهروندان درخواست کرد در صورت مشاهده محصول فوق و سایر موارد مشابه، موارد را از طریق تلفن گویای ۱۵۱۷ سامانه پاسخ‌گویی و رسیدگی به شکایات اداره‌کل استاندارد استان، اطلاع‌رسانی کنند تا کارشناسان این اداره‌کل نسبت به جمع‌آوری آن اقدام لازم را انجام دهند.

صارمی خاطرنشان کرد: همشهریان می‌توانند در راستای اطمینان از صحت علامت استاندارد، کد ۱۰ رقمی مندرج در ذیل علامت استاندارد را به سامانه پیامکی ۱۰۰۰۱۵۱۷ ارسال کنند.

منبع: ایسنا

323483