ویروس دلتا 60 درصد بیشتر از واریانت‌های قبلی قدرت انتقال دارد

استاد اپیدمیولوژی دانشگاه علوم پزشکی تهران با اشاره به قدرت بالای سرایت پذیری واریانت دلتا افزود پیک پنجم بسیار سهمگین است و هر روز رکوردهای جدیدی را ثبت می‌کنیم.
تصویر ویروس دلتا 60 درصد بیشتر از واریانت‌های قبلی قدرت انتقال دارد

به گزارش سایت خبری پرسون، اکبر فتوحی، با اشاره به پیک پنجم کرونا، افزود: متأسفانه هر روز رکوردهای جدیدی چه از نظر تعداد مراجعه کنندگان، تعداد بستری و حتی آمار مرگ و میر بیماران ثبت می‌کنیم.

عضو هیأت علمی دانشگاه علوم پزشکی تهران ادامه داد: ویروس کرونا از ابتدا سرعت انتقال بالایی داشت و این سرعت بعد از حدود یک سال و نیم دو برابر شده است.

وی افزود: می‌توان گفت قدرت انتقال واریانت دلتا ۶۰ درصد بیشتر از واریانت آلفا و همچنین دو برابر واریانت اصلی است که از چین خارج شده است.

فتوحی گفت: این سرعت انتقال، منجر به درگیری‌های بیشتری در خانواده‌ها و به خصوص اطفال شده است.

وی به راه‌حل اصلی ایجاد ایمنی اشاره کرد و افزود: ایمنی یا عمدتاً از طریق واکسن تحقق پیدا می‌کند و یا از طریق ابتلاء و تعادل بین اینکه چه نسبتی از مردم ایمنی به دست می‌آورند. از طریق ابتلاء و یا واکسن و رفتاری که ویروس در ایجاد واریانت های جدید خواهد کرد، تعیین‌کننده افق یکی دو سال آینده خواهد بود.

استاد اپیدمیولوژی دانشگاه علوم پزشکی تهران گفت: در پیک پنجم، نظام سلامت و کادر درمان تجربه بهتری در مدیریت بیماری کووید ۱۹ پیداکرده‌اند و در مجموع شاهد کشندگی کمتری نسبت پیک‌های قبلی هستیم. امیدواریم با واکسینه کردن به‌موقع افراد، عواقب ابتلاء را کمتر کنیم.

منبع: مهر

328374