رئیس انجمن هنرهای نمایشی استان زنجان:

تپیدن مجدد نبض زندگی هنری منوط به بازگشایی فرهنگسرا است

رئیس انجمن هنرهای نمایشی استان زنجان با بیان اینکه هنرمندان وضعیت خوبی در این روزها ندارند گفت: برخی از آن‌ها خانه‌نشین شده‌اند.
تصویر تپیدن مجدد نبض زندگی هنری منوط به بازگشایی فرهنگسرا است

به گزارش سایت خبری پرسون از زنجان، حسین نجفی در رابطه با وضعیت هنرمندان حوزه هنرهای نمایشی در استان، اظهار کرد: هنرمندان نمایشی استان در این روزها در وضعیت خوبی قرار ندارند و علاوه بر مشکلات اقتصادی که وجود دارد، متاسفانه شاهد خانه‌نشین شدن برخی از هنرمندان در این روزها نیز هستیم.

وی افزود: هنرهای نمایشی در استان، از بدو شیوع ویروس کرونا در استان تعطیل است و فقط مدت کوتاهی بازگشایی شامل این گروه هنری شد که فقط چند تیم‌ توانستند به تمرین برای جشنواره‌ها بپردازند؛ البته هنرمندان در فضای مجازی نیز فعالیت داشته‌اند ولی در هنرهای نمایشی فعالیت حضوری اهمیت بالا و نتیجه دارد و فعالیت مجازی چندان مثمرثمر نیست.

این‌ مسئول با اشاره به تعطیلی فرهنگسرا در استان و با بیان اینکه هنر و آفرینش هنری در جامعه اهمیت بسیار زیادی دارد، تصریح کرد: بازگشایی فرهنگسرا باعث آغاز دوباره حیات هنری نه تنها در هنرهای نمایشی، بلکه در بین همه هنرها در استان می‌شود و به هنرمندان برای گسترش دوباره هنر نیز کمک می‌کند ولی این مکان نیز در استان از بدو ورود ویروس کرونا تعطیل است.

رئیس انجمن هنرهای نمایشی استان زنجان، با بیان اینکه سال گذشته حمایت‌هایی مانند حمایت‌های صندوق اعتباری هنر از هنرمندان صورت گرفت که این کمک‌ها مرهمی برای هنرمندان بود ولی در سال‌جاری حمایتی صورت نگرفته و امیدوارم سازمان‌های مربوطه حواس‌شان به هنرمندان باشد و نگاه جدی‌تری به این قشر داشته‌ باشند، خاطرنشان کرد: مردم نیز قطعاً از اجرای هنر و نمایش بهره می‌بردند و تعطیلی هنرهای نمایشی باعث شده تا مردم نیز نمایشی یا سرگرمی در این روزها نداشته‌ باشند.

منبع: ایسنا

328320