مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان:

هنرمند زنجانی در جشنواره بین‌المللی صنایع‌دستی خوش درخشید

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان زنجان با بیان اینکه هنرمند زنجانی در جشنواره بین‌المللی صنایع‌دستی خوش درخشید گفت: در رشته ملیله ­کاری استاد ابوالفضل ثبوتی به‌عنوان یکی از پنج استاد پیشکسوت برتر کشور در جشنواره بین‌المللی صنایع‌دستی ایران معرفی شد.
تصویر هنرمند زنجانی در جشنواره بین‌المللی صنایع‌دستی خوش درخشید

به گزارش سایت خبری پرسون از زنجان، مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان زنجان روز سه شنبه در این باره به خبرنگاران گفت: این جشنواره از بزرگ‌ترین رویدادهای صنایع‌دستی برای معرفی توانمندی هنرمندان استان­ ها در سطح ملی و بین‌المللی است.

امیر ارجمند افزود: استاد ابوالفضل ثبوتی متولد سال ۱۳۲۴ مسن‌ترین فرد در حال حاضر در رشته ملیله سازی زنجان است. او شاگرد استاد مرحوم عبدالصمد همامی و استاد مرحوم احمد زرگری در دهه سی و چهل شمسی در زنجان است. استاد ثبوتی در تولید زیورآلات ملیله با طلا از سرآمدان این حوزه بوده که با وجود کهولت سن همچنان فعالیت محدودی در این حوزه دارند.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان زنجان از راهیابی ۱۲ اثر هنرمندان صنایع‌دستی استان به جشنواره بین‌المللی صنایع دستی ایران خبر داد و اظهار داشت: این آثار از زیورآلات سنتی و ملیله‌کاری هنرمندان زنجانی است.

ارجمند خاطرنشان کرد: ملیله زنجان از آن دسته آثاری است که باگذشت زمان و به لطف هنر دست هنرمندان زنجانی بر قدمت و ارزش آن افزوده می‌شود و باعث رونق و پیشرفت بیشتر شهر جهانی ملیله خواهد شد.

جشنواره بین المللی صنایع دستی ایران از ۱۰ تا ۱۳ مرداد با حضور هنرمندان چندین کشور خارجی و داخلی در اصفهان در حال برگزاری است.

منبع: ایرنا

328899