مدیرکل روابط عمومی توانیر در گفتگو با پرسون مطرح کرد؛

موفقیت 10 تا 20 درصدی مصوبه الگوی مصرف برق دستگاه‌های دولتی

در مصوبه جدید هیئت وزیران به نحوی برنامه‌ریزی شده است که ساعت ۱۳ ظهر که مصارف خانگی برای بارهای سرمایشی افزایش پیدا می‌کند، ادارات مصارف خود را قطع کنند. می‌توان گفت که حدود ۱۰ تا ۲۰ درصد از این مصوبه در این حوزه موفقیت داشته است.
تصویر موفقیت 10 تا 20 درصدی مصوبه الگوی مصرف برق دستگاه‌های دولتی

ابوذر صالحی مدیرکل روابط عمومی توانیر در گفتگو با سایت خبری پرسون، در خصوص الگوی مصرف دستگاه‌های دولتی از برق اظهار داشت: موضوعی که هیئت محترم وزیران به صراحت روی آن مصوبه داشتند این بود که با توجه به ناترازی تولید و مصرف برق در سال جاری، ادارات باید به نحوی برنامه‌ریزی کنند که به نسبت مدت مشابه سال گذشته حداقل ۵۰ درصد کاهش مصرف برق داشته باشند.

صالحی ادامه داد: این موضوع با راهکارهای مختلفی امکان پذیر است. آنچه ما شاهد هستیم این است که برخی از ادارات در برخی از ساعات تغییر مصرفی نداشته‌اند اما مطابق با مصوبه جدید هیئت وزیران، ساعت کاری کاهش پیدا کرده است.

مدیرکل روابط عمومی توانیر در پایان تصریح کرد: در این مصوبه به نحوی برنامه‌ریزی شده است که ساعت ۱۳ ظهر که مصارف خانگی برای بارهای سرمایشی افزایش پیدا می‌کند، ادارات مصارف خود را قطع کنند. می‌توان گفت که حدود ۱۰ تا ۲۰ درصد از این مصوبه در این حوزه موفقیت داشته است.

328281