یک مسئول در شرکت توزیع نیروی برق استان زنجان خبر داد:

برابری مصرف برق ادارات با ۱۰ هزار مشترک خانگی

معاون فروش و خدمات مشترکان شرکت توزیع نیروی برق استان زنجان از برابری مصرف برق ادارات با ۱۰ هزار مشترک خانگی خبر داد.

تصویر برابری مصرف برق ادارات با ۱۰ هزار مشترک خانگی

به گزارش سایت خبری پرسون از زنجان، عبدالله نثار در رابطه با تغییر ساعات کاری اداری دستگاه‌های دولتی و غیردولتی در راستای کاهش پیک بار مصرف برق به‌ویژه یک ساعت از ظهر (۱۳ تا ۱۴) در زمان‌های اوج مصرف، اظهار کرد: پیرو مصوبات هیئت دولت و اقدامات انجام گرفته با هدف مدیریت مصرف برق و جلوگیری از خاموشی‌های احتمالی، جابه‌جایی ساعت اداری دستگاه‌های اجرایی، دولتی و عمومی و نیز تعطیلی روزهای پنج‌شنبه تا پایان مردادماه امسال ادامه خواهد داشت.

وی با اشاره به میزان مصرف برق دستگاه‌های اجرایی در تابستان، افزود: ۴۰۰۰ مگاوات از مصرف برق کشور در پیک تابستان مربوط به دستگاه‌های اجرایی و اداری و این مقدار در استان زنجان برابر با مصرف ۱۰ هزار مشترک خانگی است. با اجرای کامل این مصوبه در سطح استان زنجان، شاهد حذف خاموشی ۱۰ هزار مشترک در روزهای شنبه تا چهارشنبه و ۲۰ هزار مشترک در روزهای پنج‌شنبه خواهیم شد.

این مسئول ادامه داد: با اجرای دقیق این مصوبه، شرکت توزیع برق استان زنجان، مصرف انرژی برق ادارات دولتی را با استفاده از کنتورهای هوشمند و مراجعه حضوری رصد خواهد کرد و دستگاه‌هایی که این مصوبه را به طور کامل اجرا نکنند، از روز شنبه برق آن‌ها قطع خواهد شد.

معاون فروش و خدمات مشترکان شرکت توزیع نیروی برق استان زنجان تصریح کرد: میزان خاموشی‌ها با همکاری همه مشترکان برق استان اعم از بخش خانگی، تجاری، اداری، صنعتی و کشاورزی رابطه مستقیم داشته و با همکاری مردم استان زنجان در هفته‌های پیش‌رو، میزان خاموشی‌ها کاهش یافته و در تلاش برای پایان خاموشی‌های احتمالی مدیریت مصرف هستیم.

نثار خاطرنشان کرد: مشترکان برق استان زنجان می‌توانند با نصب اپلیکیشن «برق من» بر روی گوشی‌های هوشمند از طریق کافه بازار، گوگل‌پلی و یا وب‌سایت این شرکت به آدرس WWW.ZEDC.ir ضمن بهره‌مندی از امکانات متعدد از جمله راهکارهای رعایت الگوی صحیح مصرف برق از برنامه خاموشی محل کار یا سکونت خود مطلع شوند.

منبع: ایسنا

323194