اهواز با 47 درجه گرم‌ترین مرکز استان است

مدیرکل پیش بینی و هشدار سازمان هواشناسی گفت: روز آینده شهر کرد و همدان خنک‌ترین مرکز استان و اهواز گرم‌ترین مرکز استان است.
تصویر اهواز با 47 درجه گرم‌ترین مرکز استان است

به گزارش سایت خبری پرسون، صادق ضیائیان در تشریح آخرین وضعیت جوی کشور اظهار داشت: در 5 روز آینده در نوار شرقی کشور به ویژه زابل، شرق خراسان رضوی و بخش‌هایی از مرکز کشور به ویژه جنوب سمنان، جنوب تهران، شمال اصفهان، قم و مرکزی وزش باد شدید و خیزش گردوخاک پیش بینی می‌شود که سبب کاهش دید افقی و کاهش کیفیت هوا در این مناطق خواهد شد.

وی ادامه داد: در دو روز آینده در استان‌های مازندران، گیلان، گلستان، اردبیل، آذربایجان شرقی، آذربایجان غربی، زنجان، کردستان، قزوین، ارتفاعات البرز مرکزی در استان‌های البرز، تهران و سمنان رگبار و رعد و برق و وزش باد شدید داریم. در همین مدت در ساعات بعد از ظهر و اوایل شب در برخی مناطق جنوب سیستان و بلوچستان، کرمان، هرمزگان و جنوب فارس رگبار و رعد و برق و وزش باد شدید موقت و خیزش گرد و حام در مناطق مستعد پیش بینی می‌شود.

مدیرکل پیش بینی و هشدار سازمان هواشناسی اظهار داشت: روز دوشنبه 11 مرداد در استان‌های آذربایجان شرقی، آذربایجان غربی، کردستان، زنجان، گیلان، مازندران، دامنه‌ها و ارتفاعات البرز در استان‌های تهران، سمنان، قزوین، البرز و گلستان و در ساعات بعد از ظهر و اوایل شب در جنوب سیستان و بلوچستان، کرمان، فارس، برخی نقاط هرمزگان و ارتفاعات زاگرس مرکزی رگبار باران، گاهی رعد و برق و وزش باد شدید پیش بینی می‌شود که در مناطق مستعد با احتمال خیزش گرد و خاک همراه است.

وی گفت: روز سه‌شنبه 12 مرداد در برخی نقاط شمال غرب، ارتفاعات زاگرس مرکزی و ارتفاعات البرز در استان‌های مازندران، گیلان و گلستان و روز چهارشنبه در ارتفاعات البرز مرکزی در استان‌های مازندران، البرز و تهران در ساعات بعد از ظهر بارش پراکنده و وزش باد داریم.

ضیائیان اضافه کرد: از دوشنبه تا پایان هفته دما در نیمه شمالی کشور افزایشی است که این افزایش دما در شمال غرب، سواحل خزر و شمال شرق بین 5 تا 10 درجه خواهد بود.

مدیرکل پیش بینی و هشدار سازمان هواشناسی در تشریح وضعیت جوی پایتخت گفت: آسمان تهران روز آینده نیمه ابری، بعد از ظهر ابری، گاهی وزش باد با رگبار باران پیش بینی می‌شود. بیشینه و کمینه دما فردا در پایتخت 35 و 25 درجه خواهد بود.

وی افزود: روز آینده شهر کرد و همدان با کمینه دمای 15 درجه بالای صفر خنک‌ترین مرکز استان و اهواز با بیشینه دمای 47 درجه بالای صفر گرمترین مرکز استان خواهد بود.

منبع: فارس

327919