فرماندار شهرستان خرم‌دره:

ظرفیت جهاد دانشگاهی اقتصاد کشور را شکوفا می‌کند

فرماندار شهرستان خرم‌دره گفت: استفاده از ظرفیت جهاددانشگاهی اقتصاد را پربارتر می‌کند.
تصویر ظرفیت جهاد دانشگاهی اقتصاد کشور را شکوفا می‌کند

به گزارش سایت خبری پرسون از زنجان، حجت محمدی، با اشاره به در پیش بودن ۱۶ مرداد، سالروز تاسیس و تشکیل جهاددانشگاهی به دستور حضرت امام خمینی (ره)، اظهار کرد: جهاددانشگاهی به‌ عنوان یک نهاد پژوهشی و علمی تاسیس شد تا بتواند در حوزه‌های مختلف علمی و کارشناسی و با برنامه برای توسعه کشور کار کند.

وی با بیان اینکه جهاددانشگاهی مولود مبارک انقلاب اسلامی است، تصریح کرد: استفاده از ظرفیت‌های جهاددانشگاهی در حوزه‌های آموزش، پژوهش، فرهنگی و فعالیت‌های فناورانه و ظرفیت‌های رسانه‌ای از قبیل ایکنا و ایسنا می‌تواند نقش موثری در گشودن گره برخی از مشکلات داشته باشد.

این مسئول با تاکید بر اینکه دستاوردهای جهاددانشگاهی در عرصه علمی، فرهنگی و پژوهشی بسیار درخشان است، ادامه داد: جهاددانشگاهی از قابل اعتمادترین بخش‌های علمی کشور محسوب می‌شود.

محمدی با اشاره به عملکرد موفق خبرگزاری‌های ایسنا و ایکنا، اظهار کرد: یکی از خروجی‌های ارزشمند جهاددانشگاهی، خبرگزاری‌های ایسنا و ایکنا است که در این عرصه با بهره‌گیری از علوم روز و در نهایت امانت‌داری و تحلیل‌های جامع به انعکاس رویدادها و اخبار در همه سطوح می‌پردازند.

فرماندار شهرستان خرم‌دره با اشاره به برگزاری دوره‌های مهارتی توسط جهاددانشگاهی، تاکید کرد: اغلب این دوره‌ها، دوره‌هایی کاربردی و متناسب با نیاز جامعه است.

وی با بیان اینکه امروز برخی از جوانان باور کرده‌اند که تحصیلات دانشگاهی تنها رمز ورود به دنیای اشتغال نیست، اضافه کرد: آموزش‌های مهارتی جهاددانشگاهی می‌تواند گره کور اشتغال این جوانان را به راحتی باز کند.

این مسئول بیان کرد: اگر آموزش‌های مهارتی جهاددانشگاهی در جامعه به خوبی اجرا شود چرخه اقتصادی کشور شکوفاتر می‌شود.

محمدی با اشاره به اینکه در جهاددانشگاهی بر اساس خودباوری ظرفیت‌های زیادی ایجاد شده، خاطرنشان کرد: این نهاد در حوزه فعالیت‌های پژوهشی نیز با نگاهی کاربردی، اقدامات و فعالیت‌های جدی و خوبی را سامان داده و برای هموار کردن مسیر تولید ثروت از علم، تلاش کرده است.

منبع: ایسنا

327699